Do produkcji zaangażowano dwie gwiazdy sportów motorowych. Fabryczny kierowca Hyundai Motorsport, a zarazem obecny lider Rajdowych Mistrzostw Świata, Thierry Neuville miał ścigać się z Gabriele Tarquinim – mistrzem świata serii WTCC z 2009 r. i obecnym liderem WTCR. Obaj wyczynowo rywalizują wyczynowymi Hyundaiami w rajdach i wyścigach. Teraz zmierzyli się drogowym autem w, jak to nazwano w zapowiedzi, wyścigu z Rzymu do Paryża (from Rome to Paris).
https://www.youtube.com/watch?v=TCEAOdyze4k
Fakt jest taki, że pojedynek wygrał Tarquini z czasem 8 minut 18,49 sekundy. Jak to możliwe? Otóż zmagania odbyły się na 12,8-kilometrowej trasie w duńskiej Jutlandii od wsi Rom do wsi Paris. W tak pokrętny sposób zaczęto promować drugiego najwydajniejszego Hyundaia na rynku (po modelu i30 N w nadwoziu hatchback).
Hyundai i30 Fastback N będzie oferowany z 2-litrowym silnikiem turbo, który po raz pierwszy został użyty w pięciodrzwiowym hatchbacku i30 N. Pakiet Standard umożliwi korzystanie z 250 KM, podczas gdy Pakiet Performance dostarczy 275 KM. Z maksymalnym momentem obrotowym 353 Nm można osiągnąć do 250 km/godz. Funkcja overboost pozwoli na zwiększenie momentu do 378 Nm, gdy osiągniemy maksymalny, bazowy poziom. Grzeczniejszy pakiet przyspiesza do setki w 6,4 sekundy, agresywniejszy potrafi urwać jeszcze 0,3 sekundy. W cyklu mieszanym auto ma palić 7 litrów benzyny na 100 kilometrów.