Zeroemisyjny CV-1 został oparty na modelu IŻ 2125 Kombi, który był wytwarzany w ZSRR, a później w Rosji w latach 1973-1997. Nowy EV z zewnątrz różni się od pierwowzoru m.in. kształtem przedniego pasa nadwozia oraz felgami.
Jak informuje Kałasznikow, pojazd stanowi bazę testową innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Według danych koncernu, CV-1 dysponuje zasięgiem 350 km na jednym ładowaniu, a od 0 do 100 km/h rozpędza się w 6 sekund.
Kałasznikow nie poinformował, czy pojazd kiedykolwiek wejdzie do produkcji seryjnej oraz sprzedaży. Według agencji RIA Novosti, samochód ma pomóc rosyjskiemu koncernowi w rozszerzeniu swojej oferty i dołączenia do grona producentów wytwarzających samochody elektryczne.
CV-1 to nie jedyna nowość od Kałasznikowa na polu elektromobilności. Koncern zaprezentował również całkowicie elektryczny motocykl SM-1, przeznaczony dla Ministerstwa Obrony. Pojazd rozwija maksymalną prędkość 90 km/h i dysponuje zasięgiem 150 km.
Kałasznikow zademonstrował również elektryczny motocykl UM-1 o mocy 20 KM (15 kW), przeznaczony na rynek cywilny (na ostatnim zdjęciu). Pojazd rozpędza się do 100 km/h, w zależności od wersji waży od 165 do 245 kg i jest w stanie przejechać 150 km na jednym ładowaniu. Jak informuje rosyjski producent, UM-1 cechuje się prostą obsługą, niskim poziomem hałasu i minimalnymi wymaganiami konserwacyjnymi.
Kolejną z nowości jest wojskowe, hybrydowe buggy OV-2, mogące pomieścić 4 osoby i rozpędzające się do 100 km/h. Pojazd otrzymała dwa silniki: spalinowy z tyłu (57 KM/42 kW) i elektryczny z przodu (75 KM/55 kW).
Z myślą o rynku cywilnym skonstruowano natomiast elektryczny model UV-4 o masie własnej 650 km, mocy 68 KM (50 kW), prędkości maksymalnej 80 km/h i zasięgu 150 km.
Z kolei w sierpniu 2017 r. rosyjski koncern zaprezentował elektryczny motocykl przeznaczony dla policji.
Źródło: Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych – ORPA.PL