Pięciokrotni mistrzowie świata otrzymają auto z poszerzonymi kanałami wylotowymi powietrza na tylnych błotnikach i zmienionym dyfuzorem. Lekkiej zmianie uległy też lusterka boczne. Z racji tego, że M-Sport przy współpracy z Ford Performance przygotował poprawkę w ekspresowym tempie, pozostałe Fiesty WRC otrzymają pakiet dopiero na sierpniowy Rajd Niemiec.
Malcolm Wilson, szef M-Sport Ford World Rally Team: To była długa przerwa [od Rajdu Sardynii], ale ciężka praca nie ustała, więc zespó pracował cały czas, aby przygotować nowe aero na Finlandię. Na razie to będzie jeden samochód, ale jesteśmy pewni, że da to Sébastienowi i Julienowi coś ekstra.
Ogier, który ostatnio wygrał w Finlandii 5 lat temu, ma nadzieję, że poprawki samochodu sprawdzą się przede wszystkim na najszybszym rajdzie w kalendarzu. Nowa aerodynamika ma przede wszystkim pomóc Francuzowi konkurować z Thierrym Neuvillem, który w tym sezonie wydaje się mieć nieco lepsze sportowe tempo w Hyundaiu i20 WRC.
Sébastien Ogier: Konkurencja będzie niezwykle silna, ale inżynierowie i projektanci z M-Sportu i Ford Performance niestrudzenie pracują nad zapewnieniem nam najlepszej możliwej pozycji. Mamy trochę aerodynamicznych poprawek z tyłu samochodu, które mamy nadzieję dadzą nam trochę więcej pod względem osiągów, ale w ciągu weekendu i tak wszystko będzie musiało się dobrze ułożyć, jeżeli chcemy walczyć o najlepsze wyniki. Wiemy, że samochód był tu mocny w zeszłym roku i mieliśmy dobre wyczucie na testach, ale to jest rajd, który nie wybacza najmniejszych błędów. Z pewnością zrobimy wszystko, co w naszej mocy, a celem jak zawsze będzie powrót do domu z dużą ilością punktów.
W Rajdzie Finlandii, pozostałymi dwoma Fiestami WRC z dotychczasowym pakietem aerodynamicznym pojadą załogi, które zaliczyły udany występ w Jyväskylä przed rokiem. Elfyn Evans i Daniel Barritt finiszowali na drugim miejscu, a Teemu Suninen z Mikko Markkulą zajęli czwarte miejsce ze stratą 25,2 sek. do podium.