Za kierownicą siedziała Sabine Schmitz oraz František Drábek z zespołu produktowego Škody, który nadzorował powstawanie Kodiaqa RS. Zapytaliśmy go, jakie technologie zastosowano w aucie i czy od początku wierzył w sukces odniesiony na torze.
František Drábek: Škoda Kodiaq to ważny element naszego portfolio, po części dzięki bardzo szerokiej gamie modeli specjalnych. Dostępny jest solidny Kodiaq Scout, dla tych, którzy chcą luksusowego i ekskluzywnego wyglądu Kodiaq Laurin & Klement oraz Kodiaq Sportline, który uosabia dynamiczny charakter. Teraz podczas tworzenia nowej wersji, po raz pierwszy użyliśmy technologii biturbo. W Škodzie Kodiaq RS zainstalowaliśmy dwulitrowy silnik TDI biturbo, który jest dostępny wyłącznie w tym modelu.
Czy w Škodzie Kodiaq RS będą dostępne jakieś specjalne funkcje?
Škoda Kodiaq RS posiada wyjątkowe funkcje: progresywny układ kierowniczy czy dynamiczne wzmocnienie dźwięku.
Jacy klienci Pana zdaniem będą najbardziej zainteresowani modelem Kodiaq RS?
‘RS’ oznacza sport rajdowy i odzwierciedla historię sportów motorowych marki Škoda. Nawiasem mówiąc, pierwszą Škoda RS była Octavia, prawie dwie dekady temu. Ludzie, którzy prowadzą aktywny tryb życia, pokochają model Kodiaq RS. Samochód ten umożliwia zarówno bezpieczną rodziną jazdę, jak i ściganie się na torze, takim jak Nürburgring.
Pierwszy ważny test Škody Kodiaq RS odbył się na legendarnym torze, uznawanym za jeden z najtrudniejszych na świecie, Nürburgring? Czy od początku wierzyłeś w ten sukces?
Nie miałem wątpliwości, że Kodiaq RS świetnie poradzi sobie na tym torze. Podczas jego produkcji testowaliśmy go kilkakrotnie na różnych europejskich torach.
Kiedy możemy spodziewać się oficjalnej premiery Kodiaqa RS?
Światowa premiera Škody Kodiaq RS już w październiku tego roku podczas paryskiego Motorshow.