Dokument parafował dyrektor zarządzający WRC Promoter, Oliver Ciesla wraz z przedstawicielami kenijskich władz – Peterem Kaberią, głównym sekretarzem ministerstwa sportu i dziedzctwa, a także Phineasa Kimathiego, dyrektora wykonawczego WRC Safari Rally Project. Wszystko odbyło się w obecności prezesa FIA, Jeana Todta i szefa komisji WRC, Yvesa Mattona.
Oliver Ciesla: To porozumienie odzwierciedla naszą determinację w celu przywrócenia legendarnego rajdu do mistrzostw oraz Afryki na najwyższy szczebel światowych rajdów po ponad rocznej absencji. Prawdziwie globalne mistrzostwa wymagają obecności na drugim co do wielkości kontynencie, a kenijski rząd wykazał ogromne zaangażowanie w przywrócenie dawnej chwały tej imprezie.
To będzie współczesne Safari. Tradycyjne otwarte przestrzenie zostaną zastąpione bardziej płynnymi odcinkami sepcjalnyi na terenach prywatnych i rezerwatach przyrody, a kompleksowy plan zabezpieczenia ma na celu dostosowanie organizacji rajdu do obecnego formatu rund WRC. To nie oznacza, że rajd będzie mniejszym wyzwaniem. Szutrowe drogi są wymagające. Możemy oczekiwać niezwykłych obrazków dzikiej Afryki i niezwykłych krajobrazów.
Rajd Safari gościł ostatnio w WRC w 2002 r. Wówczas ostatnie zwycięstwo w mistrzostwach świata odniósł Colin McRae. Kenia otrzymała propozycję 3-letniego kontraktu jeżeli edycja 2019 zostanie pozytywnie oceniona przez obserwatora z ramienia FIA i promotora WRC. Zważywszy na fakt, że wielkim orędownikiem powrotu Safari jest sam Jean Todt należy się spodziewać, że powinno to być formalnością.
Peter Kabeira: Nasz rząd bardzo angażuje się w Rajd Safari i zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby mieć pewność, że ta wspaniała impreza powróci do WRC. To podpisanie jest kamieniem milowym i dniem, na który czekaliśmy od dłuższego czasu. Dotarcie do tego punktu było wielką przyjemnością. Pozostało jeszcze wiele do zrobienia. Będziemy ściśle współpracować ze wszystkimi stronami przed przyszłorocznym rajdem kandydackim, aby pokazać, że Kenia jest gotowa i zdolna, żeby spełnić oczekiwania.
Historia Safari Rally sięga 1953 r. Zorganizowano go w ramach uroczystości koronacyjnych królowej Elżbiety II, obejmujących Kenię, Ugandę i Tanganikę (dzisiejszą Tanzanię). Wymagające warunki i długie trasy sprawiły, że była to najtrudniejsza i jedna z najsłynniejszych imprez sportów motorowych na świecie.
Park serwisowy i odcinki nowego Rajdu Sfari planowane są wokół jezior Naivasha i Nakuru, położonych na północny zachód od stolicy kraju – Nairobi na terenie Wielkich Rowów Afrykańskich.