Załoga Orlen Teamu otrzyma od X-Raidu nowego Mini John Cooper Works Rally, którym będą chcieli powtórzyć ubiegłoroczne zwycięstwo na szutrowych trasach północnych Włoch. Przed rokiem kierowca wspierany przez Platinum Expert wygrał za kierownicą Mini All4Racing.
Wśród rywali polsko-belgijskiej załogi będą m.in. wiceliderzy Pucharu Świata, Władimir Wasiliew/Konstantin Żilcow (Mini Cooper Countryman), trzeci w punktacji Martin Prokop/Jan Tománek (Ford F-150 Evo), Miroslav Zapletal/Marek Sýkora (Ford F- czy Boris Gadasin/Dan Szczemel (G-Force Bars).
https://www.facebook.com/protasov.cherepin.rally/videos/201856360453978/
Jako ostatniego w grupie T1 ustawiono debiutanta w cross country, Jurija Protasowa i Wadima Prituljaka (w rzeczywistości pilotem będzie jednak jego etatowy pilot z rajdów płaskich, Pawło Czerepin). Ukrainiec mieszkający w Krakowie otrzymał szansę startu za kierownicą Autolife Hellcat LR. Listę rundy Pucharu Świata zamykają jeszcze dwie polskie załogi w Toyotach Land Cruiser grupy T2 – Tomasz Baranowski i Grzegorz Konczak oraz Tomasz Piec i Michał Marczewski.
Na mistrzostwach Włoch wybiera się poznański zespół Overlimit, który wystawi 3 polskie Dacie Duster Cup dla Krzysztofa Wicentowicza i Bartłomieja Boby, Magdaleny Zając i Tomasza Mroczka oraz Patrycji Brochockiej z Grzegorzem Komarem. Na liście widnieje także Dacia Tadeusza Rzeżuchowskiego i Daniela Dymurskiego. Razem z nimi w grupie TH powalczą Mariusz Wiatr z Łukaszem Łaskawcem w konstrukcji SAM MRT.
Rajd rusza w piątek, 22 czerwca 8,12-kilometrowym superoesem Pasch. W sobotnim programie widnieją 3 przejazdy odcinka Valvadrom (86,85 km). Rozstrzygnięcie nastąpi w niedzielę po dwóch przejazdach 87,41-kilometrowego San Lorenzo. Do pokonania będzie łącznie 443,49 km oesowych.