Obiekt znajdujący się w liczącym niespełna sześć tysięcy mieszkańców Spielbergu powraca do kalendarza Kia Platinum Cup po dwuletniej przerwie, co oznacza, że niewielu kierowców w obecnej stawce miało możliwość rywalizowania na torze przebudowanym w latach 90. przez nadwornego projektanta F1: Hermana Tilke, a który obecnie zarządzany jest przez firmę Red Bull.
Kibice z pewnością z zapartym tchem będą śledzić rywalizację najlepszych po Hungaroringu: Konrada Wróbla i Kamila Serafina. Obaj kierowcy wyjechali z Węgier z takim samym dorobkiem punktowym. Co więcej, każdy z nich mówi, że po drugiej rundzie chce zostać samodzielnym liderem klasyfikacji sezonu, co zapowiada fantastyczną walkę. Młodszym kolegom nie odpuści Adrienn Vogel, która będzie chciała udowodnić, że dyskwalifikacja na Hungaroringu była jedynie wypadkiem przy pracy.
Historia Red Bull Ringu sięga końca lat 60. 26 lipca 1969 roku otwarto tor Österreichring, który mierzył 4911 metrów długości i składał się z szesnastu zakrętów. Już rok później zorganizowano na nim rundę mistrzostw świata Formuły 1, która gościła w Spielbergu nieprzerwanie do 1987 roku.
W 1977 roku jego nitkę wydłużono do 5942 metrów, ale w obawie o bezpieczeństwo kierowców oraz spory z lokalnymi rolnikami o miejsca parkingowe dla kibiców, tor zaczął popadać w ruinę. W 1995 roku grupa inwestorów postanowiła odbudować zniszczony obiekt. Za projekt odpowiadał Hermann Tilke i w latach 1997-2003 kierowcy F1 rywalizowali na A1-Ringu o długości 4326 metrów.
Zakaz reklamowania wyrobów tytoniowych sprawił jednak, że austriacki obiekt ponownie popadł w niepamięć i tor uratował Red Bull, dzięki któremu od 2014 roku Austria ponownie cieszy się własnym Grand Prix F1, a kierowcy Kia Platinum Cup mają w swoim kalendarzu kolejny świetny tor, na którym mogą rywalizować. Obecnie Red Bull Ring mierzy 4326 metrów i ma sześć prawych i dwa lewe zakręty. Rekord toru należy do Lewisa Hamiltona, który pokonał jedno okrążenie w czasie 1:07,411.
Wyścigowy weekend KIA PLATINUM CUP rozpocznie się w piątkowe przedpołudnie. Na 11:30 zaplanowano 30-minutowy trening. Sobota będzie stała pod znakiem dwóch części kwalifikacji. 20-minutowe Q1 rozpocznie się o 11:00, a piętnastominutowa sesja Q2 wystartuje o 17:15. W niedzielę rano kierowcy powalczą o pole position do pierwszego wyścigu, którego start zaplanowano na 11:20. Rundę zakończy drugi wyścig, w którym kierowcy powalczą od 15:05.
Tagi: Kia Platinum Cup, Platinum, Orlen Oil, Kia, Red Bull Ring