Przede wszystkim zawodnicy ścigać się będą za kierownicami zupełnie nowych, 5-drzwiowych Kia Picanto, których silnik o pojemności 1248cm3 rozwija okrągłe 100 koni mechanicznych.
Największym plusem nowych samochodów jest zawieszenie marki Ohlins, nowe hamulce oraz większe koła w porównaniu do ubiegłorocznego modelu. Podzespoły te sprawią, że czasy pojedynczych okrążeń na każdym torze ulegną poprawie, a co za tym idzie możemy spodziewać się jeszcze bardziej zaciętej rywalizacji.
Nowy jest także sponsor tytularny jedynego polskiego serialu objętego patronatem FIA – marka Platinum, która od wielu lat obecna jest w motorsporcie. Do jej grona partnerów zalicza się między innymi świętujący w tym roku duże triumfy w Pucharze Świata Samochodów Terenowych FIA – Kuba Przygoński.
Zeszłoroczne wyścigi Kia Platinum Cup odbywające się na torze Hungaroring towarzyszyły serii WTCC – również to uległo w tym roku zmianie, bowiem serii Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych najzwyczajniej w świecie po prostu już nie ma.
Zastąpiła ją nowa, powstała na bazie WTCC i TCR seria WTCR, czyli Puchar Świata Samochodów Turystycznych, który wygląda niezwykle obiecująco. W pierwszy weekend sezonu do startu przystąpiło aż 25 aut ośmiu różnych producentów.
Tagi:Kia Platinum Cup, Platinum, Orlen Oil, Kia, Hungaroring