Od początku wyścigu stawce przewodniczył zdobywca pole position Felix Rosenqvist (Mahindra Racing) przed Samem Birdem i Mitchem Evansem (Panasonic Jaguar Racing). Pierwszą kolizję widzieliśmy już po starcie, gdy Alex Lynn uderzył lidera mistrzostw, Jeana-Erica Vergne’a, powodując uszkodzenie obu samochodów.
Po czterech okrążeniach Lucas Di Grassi, Luca Filippi i Sebastien Buemi zostali ogłoszeni zdobywcami Fanboost (dodatkowe 100 kilodżuli energii do wykorzystania w drugiej połowie wyścigu na podstawie głosowania fanów – przyp. red.).
Na szesnastym kółku rozpoczęły się zjazdy do pit-stopów. Najlepszego dnia nie miał Nelson Piquet Junior, który najpierw za bardzo opóźnił hamowanie i dał się wyprzedzić Filippiemu, a potem miał dłuższy postój w alei pit-stop z powodu niewłaściwie zapiętych pasów i spadł na koniec stawki.
Race Highlights: 2018 CBMM Niobium Rome E-Prix Presented By Mercedes EQ
⚡Electric gladiators on the streets of Rome… ??
Opublikowany przez ABB Formula E 14 kwietnia 2018
Buemi przebił się do czołowej trójki po zaciętym pojedynku na 20 okrążeniu z Evansem. Do sensacji doszło do 23 kółku, gdy spokojnie liderujący Rosenqvist nie opanował bolidu i uderzył w krawężnik. Dla niego to oznaczało koniec ścigania.
Dopingowany z padoku przez Felipę Massę, Di Grassi skorzystał z Fanboosta i wyprzedził Buemiego po wewnętrznej, awansując na podium. Z przodu Birda dopadł Evans. Kierowcy zrównali się na zakręcie nr 10, ale kierowca zespołu DS Virgin obronił P1. Po nieudanym ataku na 2 okrążenia przed końcem Evans spektakularnie zamieniał się z Lottererem miejscami w walce o P3. Ten pierwszy zużył jednak energię na pojedynki i z 1% mocy spadł na dziewiąte miejsce i wrócił do depo. Tymczasem Bird minął metę tuż przed Di Grassim, który zbliżył się do lidera na mniej niż sekundę. Były mistrz WEC w klasie LMP2 odniósł za to 7 zwycięstwo w karierze.
Tagi: Formuła E, Rome ePrix, Sam Bird