Choć Marlboro nie jest oficjalnym sponsorem Ducati począwszy od roku 2010, zespół utrzymywał bliskie stosunki z koncernem Philip Morris, który wciąż współpracuje z zespołem Ferrari.
Dziś gigant tytoniowy promuje swój najnowszy wynalazek – markę IQOS, która łączy e-papierosa z tradycyjnym. W najbliższych tygodniach Ducati ma podpisać stosowną umowę.
W połowie stycznia Ducati zaprezentowało nowe malowanie na sezon 2018, jednak nie trudno zauważyć, że pozostało na nim sporo szarych sekcji, które zostały dodane do tradycyjnego biało-czerwonego malowania.
Według obserwatorów, zmiana ta podyktowana została możliwością szybkiego dostosowania nowego malowania do logo IQOS, które mają pojawić się na motocyklach Jorge Lorenzo i Andrei Dovizioso jeszcze przed pierwszą rundą sezonu 2018 w Katarze.
Koncern Philip Morris ma z kolei nadzieję, że urządzenie IQOS nie będzie sprzeczne z zakazem reklamowania tradycyjnych wyrobów tytoniowych, jako że nie generuje dymu i funkcjonuje na zasadzie podgrzewania tytoniu, a nie jego spalania.
Sytuacja ta jest o tyle bardziej prawdopodobna, że pod koniec ubiegłego sezonu współpracę partnerską z zespołem Ducati zakończył jego wieloletni partner z branży telekomunikacyjnej – TIM.
Tagi: MotoGP, reklama, papierosy, Ducati