Na trasie 3,35-kilometrowego odcinka testowego przede wszystkim leżał asfalt z głębokimi cięciami, o innej nawierzchni i przyczepności. To sprawiło, że z minuty na minutę warunki pogarszały się, a każde przejeżdżające auto nanosiło na trasę jeszcze więcej brudu.
Kierowcy ze ścisłej czołówki decydowali się na założenie najnowszej opony typu slick dostarczonej przez Michelin (Pilot Sport S6), a także jej odmiany super soft (Pilot Sport SS6) lub połączenia dwóch tych mieszanek.
Czwartek w Monte Carlo będzie dla wszystkich załóg bardzo pracowity. Dzień rozpocznie się od „VIP experience” w górach położonych nad księstwem, a następnie wszyscy kierowcy i ich piloci będą udzielać wywiadów i brać udział w sesji zdjęciowej przy słynnym Place du Casino.
Również tam będzie miała miejsce ceremonia startu, która rozpocznie się punktualnie o godzinie 17:50.
Dzisiejsze odcinki specjalne rozpoczną się z kolei o 21:43 od przejazdu słynnego Thoard-Sisteron, który w tym roku kierowcy po raz pierwszy w historii pokonają w odwróconym kierunku. Dzień zostanie zwieńczony przyjazdem do Gap, gdzie zlokalizowany jest park serwisowy.
Tagi: WRC, Rajd Monte-Carlo, rajdy, harmonogram, Michelin