Czasy się jednak zmieniają i samochody również. Klasyczny Mały Fiat, który w przeszłości był ikoną na polskich drogach, został już dawno wyparty przez nowoczesne modele pojazdów. Jednym z nich jest Fiat 500e, czyli dzisiejszy odpowiednik Malucha. Przynajmniej w moim mniemaniu. Końcówka „e” oznacza, że maszyna jest zasilana alternatywnym źródłem energii, czyli prądem. I właśnie taki egzemplarz mogłem w ostatnim czasie przetestować. Jak oceniam samochód?
Fiat 500e swoją konstrukcją przypomina samochód stworzony dla kobiety. Niewielki pojazd, nie posiadający zbyt drapieżnego wyglądu. W środku doświadczamy dużej prostoty ale i elegancji. Co ważne, auto jest bardzo ergonomiczne, bowiem wszystkie przyciski i pokrętła zlokalizowano w odpowiednich i przystępnych miejscach. Co prawda moja wersja posiadała bardziej klasyczną czarną kierownicę, jednak postanowiłem zaprezentować alternatywną i ciekawą wersję znalezioną w sieci.
Fotele również są wygodne, jednak jeżeli chcielibyśmy podróżować w cztery osoby, z czego dwie stanowiliby przeciętnej budowy mężczyźni, to temat komfortu podróży powoli zacząłby umierać.
https://www.facebook.com/ELEKTROMOBILNOSC24PL/photos/a.284711408672490.1073741828.266258447184453/330282377448726/?type=3&theater
Sam bagażnik nie powala na kolana, ale i nie rozczarowuje. Rodzinne zakupy, czy niewielki sprzęt AGD/RTV uda nam się spokojnie zapakować. Trzeba jednak zauważyć, że Fiat 500e nie jest samochodem dostawczym, a pojazdem przeznaczonym do podróży po mieście. I w tej roli spisuje się wręcz doskonale – Nie mamy w tym samochodzie wydechu, silnika oraz skrzyni biegów. W miejsce tego jest wmontowany pod podłogą pakiet baterii o mocy 24 kWh. – tłumaczył w materiale „Elektryczny Fiacik” Piotr Żabiński, ekspert w dziedzinie samochodów elektrycznych.
Jakie są subiektywne odczucia podróżującego? Przede wszystkim istotny jest komfort związany z jazdą bez zaprzątania sobie głowy zmianą biegów. Druga sprawa to ogromny potencjał na światłach. Możemy śmiało przystąpić do klasycznej miejskiej rywalizacji z posiadaczami popularnych „Golfów” i nie będziemy stali w tej walce na straconej pozycji. Maszyna przyspiesza do 70 km/h w około 3 sekundy i daje naprawdę dużą frajdę z odstawiania zdziwionych właścicieli większych pojazdów. Oczywiście w pewnym momencie jej możliwości sportowe ulegają osłabieniu, ale jeżeli Fiat 500e to pojazd przeznaczony do jazdy w mieście, to atut w postaci niezłego przyspieszenia w zupełności wystarcza dla zaspokojenia chwilowych sportowych ambicji.
Samochód posiada kapitalne rozmiary przydatne do wszelkich manewrów miejskich tj. parkowanie w ciasnych i trudno dostępnych miejscach, sprawne dokonywanie zamiany pasa ruchu szczególnie przydatne podczas jazdy w zatłoczonych miejskich fragmentach, oraz natychmiastowe przyspieszenie, dzięki któremu kierujący Fiatem 500e posiada komfort wykonania zamierzonej akcji w odpowiednim czasie. To ogromne atuty ułatwiające codzienne przemieszczanie się po zatłoczonych dużych miastach. W najbliższym czasie właściciele samochodów elektrycznych mają ponadto zostać obdarowani szeregiem ulg i ułatwień. Mowa tutaj m.in. o możliwości korzystania z buspasów czy chociażby darmowym postoju na płatnych parkingach. Posiadacz samochodu elektrycznego już dzisiaj dysponuje małą przewagą nad resztą kierowców i wydaje się, że z każdym miesiącem będzie jeszcze coraz lepiej.
https://www.facebook.com/ELEKTROMOBILNOSC24PL/photos/a.299606153849682.1073741832.266258447184453/346228882520742/?type=3&theater
W drugiej części materiału, który ukaże się na naszych łamach już w najbliższym czasie, przybliżę temat hałasu (a właściwie jego braku) oraz możliwości maszyny prezentowane w długiej trasie. Tymczasem po więcej informacji odsyłam na stronę www.elekromobilnosc24.pl
Rajdowy Świeżak
Tagi: Elektromobilność