Korea Południowa to naprawdę duży rynek motoryzacyjny. Z najnowszych danych KAIDA wiemy, że od stycznia do listopada 2025 r. zarejestrowano tam ponad półtora miliona (1 531 044 szt.) nowych samochodów. Jednak z tego aż 1 252 508 rejestracji dotyczy aut produkowanych właśnie w tym kraju. Jednak nowe auta z importu kupowane są tam coraz chętniej (+16,2 proc.). W samym listopadzie na koreańskie drogi wyjechało 145 936 nowych pojazdów.
7-miejscowy SUV rozdaje karty w Korei
Najpopularniejszym modelem w Korei Południowej ponownie zostanie Kia Sorento (90 526 szt.). W tym roku ten nawet 7-miejscowy SUV (lokalnie są dostępne wersje także z mniejszą liczbą siedzeń) sprzedaje się o 5,6 proc. lepiej niż w zeszłym roku. Drugi jest Hyundai Avante (72 558 szt.), któremu przybyło aż 43,9 proc. rejestracji. Dzięki temu przeskoczył dotychczasowego wicelidera, Kię Carnival (72 289 szt.).

Najbliżej koreańskiego podium jest dobrze znana w Polsce Kia Sportage (66 611 szt.). Za nią plasują się Hyundai Grandeur (60 177 szt.) oraz Hyundai Palisade (55 291 szt.), który poprawił sprzedaż niemal trzykrotnie (+193,7 proc.). Rok temu na podium był Hyundai Santa Fe, ale teraz z liczbą 54 378 rejestracji jest „dopiero” siódmy. Ponad 50 tys. rejestracji mają jeszcze tylko Hyundai Porter (51 835 szt.) i Kia Seltos (51 044 szt.). Dziesiątkę zamyka Hyundai Tucson (48 978 szt.).
Żaden z modeli produkowanych poza Koreą Południową nie znalazłby się w czołowej dziesiątce rynku. W tym roku liderem jest Tesla Model Y (46 916 szt.), która zdystansowała ubiegłorocznego bestsellera tej grupy pojazdów, Mercedesa Klasę E (25 223 szt.). Na najniższym stopniu podium nówek importowanych stanie BMW Serii 5 (21 842 szt.). Pozostałe modele zagraniczne nawet nie są blisko rezultatów aut z podium. Czwarta Tesla Model 3 ma „ledwie” 8 476 rejestracji. Top 5 uzupełnia Mercedes GLC (8 211 szt.).
Podium dla jednego koncernu
W koreańskim rankingu marek króluje Hyundai (541 573 szt.) z aż 35,4-procentowym udziałem w rynku. Kroku dotrzymuje mu tylko Kia (503 377 szt.), która ma 32,9 proc. kawałka tortu. Podium należy do jednej rodziny, bo uzupełnia je Genesis (108 715 szt.). Najbliżej czołowej trójki są niemieckie marki premium, czyli BMW (70 541 szt.) oraz Mercedes (60 260 szt.). Tesla (55 594 szt.) jest w tym roku szósta przed lokalną spółką Renault Korea (47 500 szt.) i KGM (37 600 szt.). W Top 10 znajdziemy też Lexusa (13 894 szt.) i GM Korea (13 743 szt.). O najlepszą dziesiątkę walczy jeszcze Volvo (13 388 szt.).