6-letni Opel polskiej produkcji, który się nie psuje, rozchwytywany w naszym kraju. Z ceną 42,5 tys. zł to ewenement w tej półce wiekowej

Najnowsze badania pokazują, że przy zakupie auta używanego, Polacy najczęściej wybierają modele 6-letnie. W tej kategorii wiekowej wyjątkową atrakcją jest Opel Astra. Wszystko ze względu na dość niską cenę w porównaniu z innymi kompaktami. Co najważniejsze, opinie użytkowników wskazują, że za niższą ceną wcale nie rośnie ryzyko awarii czy braku komfortu.

Opel Astra K po liftingu (wersja na rynek brytyjski pod marką Vauxhall)
Podaj dalej

Auta w wieku poniżej 10 lat schodzą jak lody latem

Najnowsze badania Eurostatu oraz ACEA wskazują, że po polskich drogach jeżdżą zazwyczaj ponad 15-letnie samochody. Taka jest średnia, ale dane AAA Auto wskazują, że na rynku wtórnym najlepiej sprzedają się modele 6-letnie. Nadal wyglądają nowocześnie i wciąż mogą być atrakcyjne przy odsprzedaży za kilka lat.

Skoda Octavia III po liftingu
Skoda Octavia III po liftingu. // fot. materiały prasowe

W 2025 r. sprzedano aż 167 767 aut z rocznika 2019. Ich średnia cena wynosiła 79 767 zł, a średni przebieg 119 596 km. 6-latki schodzą w tym roku minimalnie lepiej niż 8-latki (rocznik 2017). Tych przerejestrowano bowiem 166 336 szt. Co ciekawe tylko auto w wieku poniżej 10 lat miały w tym roku ponad 160 tys. przerejestrowań.

Opel Astra nie jest pierwszy, ale wygrywa ceną

Z pośród 6-letnich samochodów najczęściej w tym roku Polacy kupowali Skodę Octavię (3 760 szt.). Sprzedawano ją za średnio 53 704 zł i przy dość dużym przebiegu, bo 163 956 km. Drugie miejsce zajmuje Toyota Corolla (3 483 szt.), za którą trzeba było dać więcej (średnio 67 879 zł), ale zyskiwało się niższy przebieg (117 318 km).

Opel Astra K po liftingu
Opel Astra K po liftingu. // fot. materiały prasowe

Na podium najtańsza propozycja w czołówce, czyli Opel Astra (2 935 szt.), który w generacji K był jeszcze produkowany w Gliwicach. Średnia cena tego kompaktu to tylko 42 547 zł, a przebieg 126 322 km. Z recenzji użytkowników serwisu Autocentrum wynika, że mało kto narzeka na uciążliwie awarie w tym aucie. Z tego względu popularność tego modelu rośnie, a dodatkowym autem wersji 2019 jest lifting.

Hyundai Tucson hitem wśród 6-letnich SUV-ów

W rozsądnych pieniądzach (średnio 50 366 zł) chętnie kupowano też 6-letniego Forda Focusa (2 644 szt.). Z SUV-ów w tym wieku zdecydowanie liderem jest Hyundai Tucson (2 604 szt.), na którego trzeba wydać średnio 76 703 zł. Co ciekawe, koreański SUV charakteryzował się dość niskim, średnim przebiegiem (101 909 km).

Hyundai Tucson III po liftingu
Hyundai Tucson III po liftingu. // fot. materiały prasowe

Popularnymi opcjami w wieku 6 lat były też Volkswageny: Passat (2 395 szt.) oraz Golf (2 201 szt.). Chętnych nie brakuje też na czeską limuzynę, czyli Skodę Superb (2 181 szt.). Oprócz Tucsona, popularnymi crossoverami z 2019 r. były też Nissan Qashqai (2 036 szt.) oraz Dacia Duster (1 994 szt.). Ten ostatni model jako jedyny w Top 10 ma średni przebieg poniżej 100 tys. (99 915 km) kilometrów.

Sklep z częściami samochodowymi online iParts.pl

Przeczytaj również