Tegoroczna impreza dość znacznie różni się od wcześniejszych edycji – ma formułę rozszerzoną zarówno od strony sportowej, jak i pod względem stawki uczestników.
-Na pierwszy dzień (piątek) jest przewidziany odbiór administracyjny i badanie kontrolne, a także przedstartowa konferencja prasowa. W sobotę od wczesnego rana zapoznanie z trasą, a potem trzy przejazdy 5,5-kilometrowego odcinka specjalnego (po każdym zjazd do parku serwisowego w centrum Wieliczki). Wieczorem będzie rozegrany miejski superoes – dwa przejazdy (ze startem przed budynkiem starostwa) po trasie, na której był rozgrywany w minionych latach prolog. Na niedzielny deser pozostawiamy główny bieg wyścigowy po znanej z poprzednich lat ulicznej trasie (dwa przejazdy ze startem na al. Solidarności przed Centrum Edukacyjno-Rekreacyjnym „Solne Miasto” i metą nieopodal szybu Daniłowicza) – informuje dyrektor zawodów Andrzej Borowiczka.
– Dużą atrakcją będzie start samochodów historycznych. Przypomnę, że nasza impreza została wliczona do Historycznego Rajdowego Pucharu Polski, rozgrywanego w tym roku po raz pierwszy pod oficjalnymi auspicjami PZM. Wielicki Memoriał stanowi pierwszą z siedmiu rund tegorocznego kalendarza HRPP. Po poprzednim sezonie wiadomo, że w imprezach o tym charakterze (np. w stołecznej Barbórce Legend) pojawiały się doświadczone załogi byłych zawodników, które stawały do rywalizacji w perfekcyjnie przygotowanych rajdowych youngtimerach – zapowiada Andrzej Garycki, wicedyrektor imprezy do spraw organizacyjnych.
Mirosław Miernik, lider grupy inicjatywnej HRPP przewiduje, że do wielickiej rundy tego cyklu stanie od 20 do 30 załóg.
Urząd Miasta i Gminy Wieliczka przygotowuje na jubileusz Memoriału okazały album, przedstawiający tradycje tych zawodów i dorobek dziewięciu wcześniejszych edycji. Dochód ze sprzedaży zasili fundusz charytatywny.