Kilkuletnie Volvo XC60 rozchwytywane
Zespół AAA Auto przygotował analizę najczęściej kupowanych aut na rynku wtórnym w Polsce w wieku do średniej 3 lat. „Klienci dostrzegają, że prawie nowe auta cechują się znakomitym stosunkiem ceny do jakości, co czyni je atrakcyjnymi dla szerokiego grona nabywców – od osób prywatnych po sektor przedsiębiorstw.” – tłumaczy Karolina Topolova, CEO Aures Holdings, operatora AAA Auto. „Pojazdy te często pochodzą z programów leasingowych lub pełniły funkcję aut demonstracyjnych, co oznacza, że zazwyczaj charakteryzują się dobrym stanem technicznym oraz posiadają udokumentowaną historię serwisową.” – podkreśla.

Dane wskazują, że numerem jeden wśród aut prawie nowych jest Volvo XC60. SUV-y szwedzkiej marki są niezwykle cenione, a fakt, że ich wygląd przez lata prawie się nie zmienił, sprawia, że kupuje się auto wyglądająca dosłownie jak nowe. Dodatkowym atutem jest to, że nawet 5-letnie Volvo objęto aktualizacjami oprogramowania, co czyni je niemalże równymi z nówkami. AAA Auto podaje, że w pierwszym półroczu na rynku wtórnym sprzedane 1 801 Volvo XC60 ze średnią wieku 3 l. Średnia cena takiego SUV-a wynosiła zazwyczaj 171 529 zł, więc dużo mniej niż nowego. Uśredniony przebieg XC60-tki wynosił zaś 62 196 km.

Poflotowe Toyoty i auta premium
Bestseller Volvo na rynku wtórnym okazuje się popularniejszy od Toyoty Corolli. Flotowy hit sprzedał się na rynku wtórnym w liczbie 1 673 szt. ze średnią wieku zaledwie 2 lat. Średnia cena wyniosła 95 644 zł przy średnim przebiegu 26 257 km. Młode Toyoty ogólnie mają branie, bo kolejne w rankingu były modele Yaris (1 354 szt.) i C-HR (1 193 szt.). Statystyki AAA Auto pokazują, że Polacy poszukują w takim wieku aut lepiej wyposażonych, głównie premium. Hitami w pierwszym półroczu były bowiem Audi A6, Toyota RAV4, BMW Serii 3 czy Mercedes GLC. Wszystkie te modele osiągnęły pułap powyżej 1,1 tys. egzemplarzy. Na tym poziomie znalazł się też Hyundai Tucson.