Krótsze rajdy, niższe wpisowe. O ile?

Siedem rund w przyszłorocznym kalendarzu zaplanowali organizatorzy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Pięć z nich odbędzie się w cyklu jednodniowym co oznacza, że część kosztów zostanie zredukowana. Co zatem z wpisowym obowiązującym wszystkich uczestników zmagań?

Krótsze rajdy, niższe wpisowe. O ile?
Podaj dalej

Powszechnie wiadomo, że koszty udziału zawodników w imprezach motosportowych nie należą do niskich. Nie inaczej jest w przypadku cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, który w przyszłym sezonie czeka spora rewolucja. Jedną z planowanych zmian jest skrócenie formatu pięciu planowanych rund do zaledwie jednego dnia rywalizacji. Ten pomysł wywołał sporo reakcji w mediach społecznościowych a opinię Grzegorza Grzyba przybliżaliśmy tutaj.

Z całą pewnością pomysł dotyczący wprowadzenia przyszłorocznych reform ma na celu obniżenie kosztów, które rywalizujące załogi będą zmuszone ponosić – nie mamy jeszcze spisanego oficjalnego regulaminu i nie chcę wróżyć z fusów, ale to prawda, że najprawdopodobniej obniżeniu ulegnie wysokość wpisowego – informuje Jarosław Noworól z Głównej Komisji Sportu Motorowego PZM. – W poprzednim roku najmniejsza kwota jaką zawodnicy byli zobowiązani uiszczać wynosiła 1000 złotych i obowiązywała w klasie HR+30. Taka sama stawka była przewidziana dla załóg rywalizujących w rundach cyklu HRSMP, które organizowane były przy mistrzostwach Polski – dodaje Noworól.

Stawki te wzrastały selektywnie o 500 złotych i wynosiły kolejno dla HR3, HR4, HR5 1500 złotych i 2000 dla osiek. 500 złotych więcej było przewidziane z kolei dla klas Open N i HR2 natomiast 3000 złotych dla załóg rywalizujących m.in. popularnymi R5. Trzeba pamiętać, że podane kwoty obowiązywały w przypadku występu z reklamą dodatkową organizatora. Bez spełnienia ostatniego warunku kwota wpisowego ulegała podwojeniu – W naszych planach znajduje się pozostawienie najniższego pułapu na poziomie 1000 złotych. Zmniejszeniu ulegnie natomiast kwota kolejnych progów z 500 złotych do 400. Zawodnicy będą więc wpłacali kolejno 1400, 1800, 2200 oraz 2600 złotych. Pamiętajmy jednak, że to dopiero faza planowania i jest jeszcze za wcześnie abyśmy mogli mówić o konkretach – kończy Jarosław Noworól.

Kierowcy będą rywalizowali kolejno na odcinkach specjalnych rajdów Świdnickiego, Dolnośląskiego, Nadwiślańskiego, Śląska, Rzeszowskiego, Electronai lub Wisły oraz Rajdu Polski. Mistrza sezonu powinniśmy poznać 23 września w okolicach Mikołajek.

Tagi: RSMP

Przeczytaj również