Znamy moc jednej ze specyfikacji nowej Skody Octavii RS. Ujawniono design sportowej wersji

Znamy moc jednej ze specyfikacji nowej Skody Octavii RS. Ujawniono design sportowej wersji

Podaj dalej

Skoda oficjalnie potwierdziła, że czwarta generacja Octavii RS, czyli najbardziej sportowej odmiany flagowego modelu marki, zostanie przedstawiona 3 marca 2020 r. na Salonie Samochodowym w Genewie.

Dziś zaprezentowano oficjalne szkice prezentujące modyfikacje linii nadwozia dla wariantu liftback oraz kombi. W oczy rzuca się przede wszystkim bardziej agresywna stylizacja zderzaków i bocznych przetłoczeń. W liftbacku nie brakuje oczywiście tylnego spojlera.

Z przodu wyraźnie powiększono przestrzeń na wloty powietrza. Oprócz bardziej wyrazistych linii, zmodyfikowano nieco aerodynamikę zderzaka, m.in. dzięki splitterowi. Z tyłu bardziej niż spojler (nie pokazano jak będzie prezentował się w kombi), efektowną robotę robi LED-owy pasek nad dyfuzorem oflankowanym dwiema końcówkami wydechu.

Choć na szkicach niektóre proporcje potrafią być wyolbrzymione, należy oczekiwać także większych obręczy niż w „grzecznych” odmianach Octavii. Nie pokazano wnętrza, ale oczywistym jest, że powinny znaleźć się tam fotele o bardziej kubełkowym kształcie, jak i logotyp RS/vRS, który z zewnątrz widoczny jest tylko na grillu.

Na razie potwierdzono jedynie specyfikację hybrydy plug-in. Układ łączący 1,4-litrową jednostkę benzynową TSI z silnikiem elektrycznym i bateriami o pojemności 13 kWh (samodzielny zasięg do 55 km), dostarczy moc 245 koni mechanicznych. To tyle samo, ile było w najmocniejszej specjalnej wersji Octavii RS 245 trzeciej generacji. Wyższy będzie za to maksymalny moment obrotowy, który będzie charakteryzował się wartością do 400 Nm.

W najbliższym czasie oczekuje się także potwierdzenia wyłącznie spalinowych wersji Octavii RS. Jak informował już wcześniej AutoExpress, 2-litrowy „benzyniak” z turbo ma sprawić, że będzie to najmocniejsza produkcyjna Octavia RS w historii. Moc ma wyraźnie przekraczać poziom 250 KM. Nieco słabsza ma być odmiana z silnikiem wysokoprężnym TDI (ok. 200 KM).

To będzie najdroższa i najmocniejsza Skoda Octavia RS w historii. Ale czy najszybsza?

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News