Zmodyfikowany przez Brytyjczyków Jaguar E-Type z 6,1-litrowym V-12

Zmodyfikowany przez Brytyjczyków Jaguar E-Type z 6,1-litrowym V-12

Podaj dalej

Jaguar E-Type Series 3 jest zapewne jednym z najciekawszych samochodów, jakie kiedykolwiek zbudowano. Wielu miłośników motoryzacji wiele by za niego oddało. A za ten opisany w artykule można by oddać jeszcze więcej.

E-Type UK, to brytyjska firma specjalizująca się w modyfikacjach samochodów. Postanowili całkowicie przerobić wspaniałego Jaguara z 1974 roku i zamienić go w istne motoryzacyjne arcydzieło.

Oba zderzaki zostały wymienione na znacznie ładniejsze wykonane w całości ze stali nierdzewnej. Dołożono również dodatkowy wlot powietrza. Wątpliwej urody alufelgi zostały zastąpione pięknymi 16-calowymi Turino, które sprawiają, że auto błyszczy jeszcze bardziej.

Zmiany, które zastosowano w samochodzie to jednak nie tylko wizualne poprawki. Kosmetyczne zabiegi to pestka przy tym, co stało się z mechaniką. Pierwotnie w samochodzie znajdował się 5,3-litrowy silnik, który został zastąpiony jeszcze potężniejszym V-12 o pojemności 6,1-litra. Nowy motor generuje 288 koni mechanicznych mocy i cała ta nieposkromiona siła jest przekazywana wyłącznie na tylną oś.

Brytyjczycy w celu zwiększenia wydajności jednostki napędowej opracowali specjalny układ wtrysku paliwa ze zmodyfikowaną przepustnicą i nowym komputerem sterującym. Wymieniono także całą wiązkę elektryczną i zamontowano nowy układ wydechowy ze stali nierdzewnej. By w pełni wykorzystać potencjał nowego silnika oraz jego osprzętu, zmieniono również skrzynię biegów na taką, która ma znacznie lepiej dobrane przełożenia i jest znacznie bardziej wytrzymała. Na szczęście nowa skrzynia jest manualna i posiada 5 biegów. Auto otrzymało także szereg innych nieopisanych tutaj modyfikacji.

W całym projekcie chodziło o to, aby unowocześnić ten wspaniały samochód, jednocześnie nie psując jego pierwotnego niepowtarzalnego charakteru. Uważam, że w pełni ta sztuka Brytyjczykom się udała. Samochód wkrótce powinien trafić do sprzedaży.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News