Zagraniczni kierowcy regularnie jeżdżą na wyłącznikach. ITD opisuje kolejne dwa przypadki

Zagraniczni kierowcy regularnie jeżdżą na wyłącznikach. ITD opisuje kolejne dwa przypadki

Podaj dalej

Nie tylko Polscy kierowcy regularnie są przyłapywani na nielegalnej jeździe. ITD równie często spotyka zagranicznych szoferów na wyłącznikach lub magnesach. Tak było w kolejnych dwóch przypadkach.

Ciężarówkę należącą do mołdawskiego przewoźnika inspektorzy lubelskiej ITD zatrzymali do rutynowej kontroli w czwartek (9 stycznia) na odcinku krajowej „dziewiętnastki” w okolicach Międzyrzeca Podlaskiego. Już wstępne badanie tachografu wskazywało, że jest do niego podłączone niedozwolone urządzenie.

Auto skierowano do serwisu tachografów, w którym zdemontowano wyłącznik pozwalający kierowcy rejestrować odpoczynek zamiast jazdy. Był to drugi przypadek ujawnienia manipulacji tachografu w tej samej ciężarówce. W lutym 2018 roku dokonali tego inspektorzy ITD z Białegostoku.

Tego samego dnia, na ekspresowej „dziesiątce” w okolicach Torunia partol kujawsko-pomorskiej ITD zatrzymał do rutynowej kontroli drogowej ciężarówkę należącą do rumuńskiego przewoźnika. Także i w tym pojeździe Inspekcja wykryła wyłącznik tachografu, ale też nielegalną ingerencję w instalację elektryczną pojazdu. Do instalacji wpięto niedozwolony emulator AdBlue, który imituje prawidłową pracę układu oczyszczania spalin (SCR).

W obu przypadkach instalacje tachografów doprowadzono do stanu zgodnego z przepisami na koszt właścicieli pojazdów. Wobec zagranicznych przewoźników drogowych inspektorzy wszczęli postępowania administracyjne. Transporty wstrzymano do czasu wpłacenia kaucji na poczet przyszłych kar pieniężnych.

Kujawsko-pomorscy inspektorzy ITD zatrzymali również dowód rejestracyjny ciągnika siodłowego, w którym był zamontowany emulator AdBlue.

ITD miało uwierzyć w teleportację. Nikt jednak w tej pracy nie lubi fantastyki

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News