WRC: To była tajemnica - Citroen przed Rajdem Meksyku zmienił dostawcę amortyzatorów

WRC: To była tajemnica - Citroen przed Rajdem Meksyku zmienił dostawcę amortyzatorów

32 interakcje

Podaj dalej

Podczas Rajdu Meksyku była to słodka tajemnica. Przed trzecią rundą WRC fabryczny zespół Citroena wyrzucił z rajdówek amortyzatory Öhlinsa a na ich miejsce wstawił podzespoły marki Reiger.

Sprawka Ogiera

Za tę modyfikację, której posłuchali inżynierowie spod Wersalu, odpowiedzialny jest numer 1 zespołu, Sebastien Ogier, który udokumentował tegoroczny występ w Rajdzie Meksyku znaczącym wynikiem – 5 razy triumfował w trzech różnych zespołach.

Aktualny mistrz świata stara się pomóc w rozwoju C3 WRC na tyle, na ile to możliwe. Między innymi zaczął od podzespołów zawieszenia, które być może dodały mu kilka procent szans więcej na wygranie tej wymagającej imprezy. Snuć można daleko idące wnioski, że akurat „amory” Reigera mogły być na tyle silne aby sprostać wymaganiom rajdu (patrz poniżej Mikkelsen w Hyundaiu i20 WRC i atak na kamień), ale jedno jest pewne, że z niemiecką firmą Ogier jest za pan brat.

WRC – Rally Guanajuato Mexico 2019 | Kamień na El Chocolate zatrzymał Mikkelsena

Sebastien Ogier zna amortyzatory Reigera jeszcze za czasów startów w ekipie M-Sport, dopóki Brytyjczycy zdecydowali się na stosowanie amortyzatorów od ZF Sachs, wspomina renomowany, niemiecki magazyn Rallye Magazine.

Trudno jest na tą chwilę rozsądzać, że wygrana w trzeciej rundzie WRC, to zasługa odpornego układu zawieszenia Citroena, splotu okoliczności i na końcu rajdowego farta. W każdym razie Ogier plus francuski team robią wszystko aby jeszcze na początku tego sezonu utrzeć nosa Hyundaiowi i Toyocie. Albo chociaż dorównać do ich poziomu.

W poprzednim sezonie Citroen był mocny na twardej nawierzchni. Na luźnej C3 WRC traciły na szybkości.

Nowy pakiet aero na Finlandię?

Na razie francuski team nie podaje oficjalnego komunikatu w tej kwestii, ale prawdą jest, że Citroen jest fazie projektowania nowego zestawu aeorodynamicznego dla C3 WRC. Na pewno zostaną poszerzone wloty powietrza z przody a wygląd tylnego spojlera również ulegnie dużym modyfikacjom.

Prawdopodobnie nowy pakiet pojawi się na czas przed Rajdem Finlandii, czyli w pierwszy weekend sierpnia (1.08-4.08.19). Sebastien Ogier i Esapekka Lappi już mieli okazję go przetestować na asfalcie i szutrze. Zebrane dane są podobno obiecujące.

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News