W Los Angeles zaprezentowano model studyjny ID. SPACE VIZZION

W Los Angeles zaprezentowano model studyjny ID. SPACE VIZZION

Podaj dalej

W Los Angeles Auto Show Volkswagen przedstawił kolejny model studyjny z rodziny ID. ID. SPACE VIZZION jest wyposażony w napęd wyłącznie elektryczny.

Stylistykę i kształty tego modelu zaprojektowano w zupełnie nowy sposób. Bardzo charakterystyczna jest przednia część nadwozia z otworami umożliwiającymi przepływ powietrza, dzięki niej auto wyróżnia się współczynnikiem oporu powietrza o wartości 0,24. ID. SPACE VIZZION ma cechy aerodynamiczne aut typu Gran Turismo, a jednocześnie wnętrze przestronne jak w SUV-ie – dzięki temu Volkswagen definiuje zupełnie nowy segment pojazdów.

W epokę elektrycznej mobilności nowy ID. SPACE VIZZION wnosi wszechstronność i najwyższą jakość” – powiedział Klaus Bischoff, główny stylista Volkswagena. Studyjny model powstał w oparciu o modułową platformę MEB opracowaną przez Volkswagena. Akumulator o pojemności 82 kWh umożliwia autu pokonanie odległości do 590 km (wg WLTP). Dzięki mocy systemowej układu napędowego (4MOTION) wynoszącej 250 kW, ID. SPACE VIZZION przyspiesza do 100 km/h w ciągu 5,4 sekundy.

Przy konstrukcji ID. SPACE VIZZION wykorzystano wszystkie zalety płyty podłogowej MEB. Ponieważ elektryczny silnik nie jest duży, a akumulator elektrycznego pojazdu umieszczono w podłodze, można było zaprojektować duże wnętrze, porównywalne pod względem przestronności do wnętrz aut wyższej klasy. Nie tylko elektryczny napęd sprawia, że ID. SPACE VIZZION to model respektujący zasady zrównoważonego rozwoju – zgodnie z nimi dobrano również materiały wykorzystane we wnętrzu. Wykonano je z surowców naturalnych, przykładem jest nowa sztuczna skóra „AppleSkin”, w której zastosowano odpady powstające podczas produkcji soku jabłkowego. We wnętrzu ID. SPACE VIZZION zrezygnowano z chromu zastępując go lakierem przypominającym ten metal z wyglądu.

SPACE VIZZION daje konkretny pogląd na to, jak będzie wyglądała seryjna wersja modelu, który zostanie zaprezentowany pod koniec 2021 roku i w różnych wersjach pojawi się na rynkach Ameryki Północnej, Europy i Chin.

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News