Advertisement

VW i Daimler zapłacą za naprawy Diesli w Niemczech, BMW ma inny pomysł

VW i Daimler zapłacą za naprawy Diesli w Niemczech, BMW ma inny pomysł

Podaj dalej

Koncerny Volkswagen i Daimler zgodziły się zapłacić kwotę d0 3000 euro na każdy wyprodukowany pojazd z silnikiem wysokoprężnym. Wszystko w ramach ostatecznego zamknięcia afery dieselgate. Zupełnie inne rozwiązanie preferuje BMW.

Modyfikacje a transakcje handlowe

Minister transportu Andreas Scheuer powiedział, że BMW nadal nie chce robić nic więcej, niż oferować zniżki. Producent samochodów z Bawarii twierdzi, że lepszym rozwiązaniem nie jest wprowadzanie modyfikacji do już zakupionych przez klientów samochodów, a zachęcenie ich do zakupu nowych przez oferowane rabaty.

Z kolei oprócz modyfikacji w oprogramowaniu, Volkswagen i Daimler oferują również oferty wymiany. Obie firmy przystały również na propozycje organów państwowych aby pokryć ewentualne naprawy „brudnych” Diesli do kwoty 3000 euro na każdy samochód.

Umowa z oboma producentami dotyczy starszych silników Diesla, który podróżują po drogach w piętnastu najbardziej zanieczyszczonych miastach w Niemczech.

Więcej zakazów od miast

Na początku tego miesiąca Sąd Administracyjny w Kolonii orzekł na korzyść niemieckiej grupy środowiskowej DUH, że dane o emisji spalin z silników wysokoprężnych starszych pojazdów, były w dużej części odpowiedzialne za jakość powietrza i dlatego ich użytkowanie zostanie zakazane w miastach Kolonia i Bonn w kwietniu 2019 r.

Na świecie pojawiają się zakazy sprzedaży aut z silnikami spalinowymi

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News