Volkswagen T-Roc w wersji R, czyli całkiem żwawy SUV, już dostępny w polskich salonach

Volkswagen T-Roc w wersji R, czyli całkiem żwawy SUV, już dostępny w polskich salonach

Podaj dalej

Topowa odmiana Volkswagena T-Roca, czyli wersja R, dotarła do kraju nad Wisłą. Ten niemiecki crossover może pochwalić się bardzo przyzwoitymi osiągami. Prawdę mówiąc, wręcz zaskakująco przyzwoitymi.

SUV i sportowe detale na zewnętrz

Zderzaki w sportowym stylu właściwym dla modeli spod znaku R, wloty powietrza z czarnymi „płetwami” i logo R na czarnej osłonie chłodnicy. To detale zarezerwowane wyłącznie dla modeli przygotowanych przez dział Volkswagen R. Tym razam trafiły one do T-Roca, czyli SUV-a!

Auto wyposażono w reflektory LED, które gwarantują idealne oświetlenie drogi i doskonałą widoczność T-Roca R dla samochodów nadjeżdżających z przeciwka. Światła do jazdy dziennej LED umieszczono pionowo w zderzaku, który zaprojektowano wyłącznie na potrzeby wersji R. Już tylko te zmiany sprawiają, że ​​T-Roca R trudno pomylić z inną odmianą kompaktowego SUV-a.

Osłony tylnych lamp LED mają kolor ciemnoczerwony, typowy dla modeli w wersji R. Dwie podwójne końcówki układu wydechowego umieszczone po lewej i prawej stronie są chromowane. Opcjonalny układ wydechowy „R” Performance, przygotowany do T-Roca R przez specjalistyczną firmę Akrapovic, wyróżnia się nie tylko charakterystycznym brzmieniem. Ale również tytanowym tłumikiem końcowym wraz z końcówkami układu wydechowego, którego masa jest niższa o aż 7 kg w porównaniu z masą seryjnego układu wydechowego.

Kierownica z łopatkami do zmiany biegów

Wielofunkcyjna sportowa kierownica jest pokryta skórą i ma spłaszczoną dolną część. Szew w kolorze Crystal Grey i logo R sprawiają, że natychmiast przykuwa uwagę. Dzięki temu, że jest przyjemnie gruba, świetnie leży w dłoniach i zapewnia kierowcy bardzo bezpośrednie odczucie tego, co dzieje się na styku opon i nawierzchni. Producent zapewnia, że zmienne przełożenie przekładni kierowniczej gwarantuje błyskawiczną reakcję kół niezależnie od prędkości jazdy i kąta obrotu kierownicy.

Wszystko to w połączeniu z obniżonym zawieszeniem i amortyzatorami o regulowanej sile tłumienia zwiększa dynamikę jazdy na krętych drogach. Z tyłu sportowej kierownicy są zamontowane dwie łopatki, które służą do ręcznej zmiany przełożeń, która odbywa się w mgnieniu oka.

Osiągi, które zaskakują

Najnowocześniejszy dwulitrowy silnik TSI i napęd na cztery koła 4MOTION zapewniają najmocniejszej odmianie T-Roca rewelacyjne osiągi. Turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa sprawiają, że benzynowa jednostka napędowa osiąga maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm. Standardowy system kontroli startu, tzw. Launch Control, zapewnia idealne przyspieszenie T-Roca R na każdej nawierzchni. W wypadku bardzo dynamicznej jazdy na torze elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC) można całkowicie dezaktywować. Seryjną 7-biegową przekładnię o dwóch sprzęgłach dostosowano do agresywnego stylu jazdy w trybie Race. Napęd na cztery koła 4MOTION w ciągu milisekund automatycznie dostosowuje podział momentu obrotowego między koła przedniej i tylnej osi w zależności od przyczepności.

Dzięki silnikowi o maksymalnej mocy 221 kW/300 KM, kompaktowy crossover przyspiesza do 100 km/h w 4,8 sekundy. T-Roc R bez problemu osiąga elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną, wynoszącą 250 km/h.

T-Roc R wyceniono na 171 790 zł. Obecnie, korzystając z promocji, auto zamówić można za kwotę 167 790 zł.

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News