Volkswagen przewiduje, że do 2025 roku połowę sprzedaży będą stanowić SUV-y

Volkswagen przewiduje, że do 2025 roku połowę sprzedaży będą stanowić SUV-y

Podaj dalej

Volkswagen prowadzi największą w swojej historii ofensywę w dziedzinie aut typu SUV. W 2025 roku co drugi osobowy model tej marki sprzedawany na świecie będzie prawdopodobnie właśnie tego rodzaju samochodem.

Szczególnie dużego wzrostu sprzedaży swoich SUV-ów Volkswagen spodziewa się w Ameryce Północnej i Południowej oraz w Chinach. Do 2025 roku marka będzie miała w globalnej ofercie ponad 30 modeli tego segmentu. Prezentując T-Crossa, model bazujący na miejskim Polo, Volkswagen uzupełnia paletę o najmniejszego SUV-a. T-Crossa zaprezentowano jako światową premierę jednocześnie w Europie, Chinach i w Ameryce Południowej.

Touareg w klasie premium, Tiguan i T-Roc w klasie samochodów kompaktowych oraz nowy T-Cross wśród aut małych tworzą bogatą ofertę SUV-ów Volkswagena, która nadal będzie się rozrastać. W 2020 roku na rynku zadebiutuje ID. CROZZ – pierwszy SUV marki wyposażony w napęd wyłącznie elektryczny. Tego rodzaju auta są z kolei elementem ofensywy Volkswagena w dziedzinie pojazdów napędzanych energią elektryczną. W jej ramach do 2025 roku na rynkach całego świata ma się pojawić 20 nowych modeli.

Zapowiedziana przez Volkswagena w 2015 roku ofensywa w dziedzinie SUV-ów przynosi dobre efekty. Kompaktowy Tiguan drugiej generacji, którego debiut w 2016 roku dał sygnał do poszerzenia palety produktów marki, znalazł do dzisiaj niemal pięć milionów nabywców. Model ten należy do 10 najlepiej sprzedających się aut na świecie.

Przeznaczone na wybrane rynki modele Atlas (USA) i Teramont (Chiny) sprzedają się bardzo dobrze w tych krajach. Także Touareg, pierwszy SUV Volkswagena, jest dziś dostępny na rynku jako model trzeciej generacji i cieszy się bardzo dużą popularnością. Volkswagen spodziewa się, że wkrótce sprzedaż Touarega – liczona od modelu pierwszej generacji – przekroczy milion egzemplarzy.

Obecny od niedawna na rynku T-Roc, SUV należący do klasy aut kompaktowych, także miał udany start: od wprowadzenia go do sprzedaży pod koniec minionego roku znalazł prawie 130.000 klientów. Niebawem ofertę wzbogaci także T-Cross, najmniejszy i najbardziej kompaktowy SUV Volkswagena.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News