Volkswagen pokazał pierwszym klientom co potrafi Polo R5

Volkswagen pokazał pierwszym klientom co potrafi Polo R5

Volkswagen pokazał pierwszym klientom co potrafi Polo R5

Podaj dalej

Klienci prywatni, którzy niejako na ślepo złożyli zamówienia na Polo R5, wreszcie dostali szansę zapoznać się ze swoim nowym nabytkiem. Volkswagen Motorsport zorganizował jazdy testowe na obiekcie IVG,przez swoją charakterystykę pospolicie nazywanym „rajdowym ogródkiem”.

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, nowy Volkswagen Polo R5 zostanie homologowany przez FIA już 1 października. W planach niemieckiej marki jest premierowe wystawienie samochodu w boju podczas rundy WRC, Rajdu Hiszpanii (24-28 października). Zaledwie tydzień później Polo R5 pojawi się na starcie w belgijskim hicie Rallye du Condroz. Organizatorzy spodziewają się tam trzech „polówek” na liście startowej, z których korzystać mają zespoły BMA i THX-Racing.

Volkswagen Motorsport chce w tym roku zbudować 15 pojazdów, które już znalazły swoich właścicieli. Pierwsi, zdążyli już zapoznać się z nową rajdówką.

Na obiekcie IVG, znanego także z Rallye Sulingen, pierwsi „prywaciarze” zostali zaproszeni na przejażdżkę wraz z kierowcą testowym Dieterem Deppingiem. Mogli porozmawiać także z technikami VW na temat aktualnego rozwoju Polo R5.

Jak dotąd Volkswagen zaliczył ponad 9000 kilometrów testowych na różnych nawierzchniach. Do czasu homologacji auta chce przekroczyć dystans 10 000 km.

Volkswagen testuje Polo R5 w Portugalii

Polo R5 – szansa na poprawkę wizerunku i odebranie hegemonii Skodzie

Polo R5 to nowe oblicze dla Volkswagen Motorsport w rajdowym świecie. Do tej pory zespół z bazą w Hanowerze w rajdowym świecie kojarzony był z wielkimi sukcesami, uzyskanymi w topowej serii WRC. Po nagłym odejściu z mistrzostw świata (główny powód to afera dieselgate, red.) dział sportowy Volkswagena musiał odnaleźć się na nowo w środowisku i ukierunkować na inne cele. Stąd projekt Polo R5, który de facto ma zamazać nieprzychylny wizerunek marki.

 

W Volkswagenie są pewni, że w samym 2019 roku znajdzie się przynajmniej kolejnych 40 chętnych na Polo R5. Warto tutaj dodać, że na początku przyszłego roku kolejną ewolucję Fabii R5 zaprezentuje Skoda, która jak wiadomo, będzie stanowić wewnętrzną konkurencję w koncernie VAG.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News