Volkswagen Motorsport - najważniejsze daty

Volkswagen Motorsport - najważniejsze daty

Podaj dalej

W Berlinie trwają obchody 50-lecia powstania Volkswagen Motorsport. Koncern z Wolfsburga właściwie od samego początku istnienia swojego działu sportowego był bardzo aktywny w świecie wyścigów. Poniżej prezentujemy najważniejsze daty w historii firmy.

1966

Założenie Volkswagen Motorsport w Monachium, pod nazwą: Formel V Europa e.V.

1969

Historyczny wyścig Formuły Vee na Nurburgring-Nordschleife: Helmut Marko zwycięża jadąc ze średnią prędkością 137,4km/h. Za nim finiszuje Niki Lauda.

Marko i Lauda

1973

Przeniesienie siedziby do Hanoweru.

1975

Keke Rosberg wygrywa niemieckie mistrzostwa Formuły Super Vee, startując Volkswagenem Kaimann.

1975-07-12_formel_super_v_nr-_17_u-_13__kaimann_nr-_39_lola_t_320_resize

1976

Inauguracja pierwszego pucharu Volkswagena. Wyścig VW Junior Cup na Hockenheim z identycznymi modelami Scirocco. W tym samym roku zmieniono nazwę firmy na Formel V Europa – Volkswagen Motorsport e.V.

VW Scirocco 1976

1978

Klaus-Joachim “Jochi” Kleint zdobywa nieoficjalny tytuł mistrza Niemiec w rallycrossie, rywalizując Golfem GTI 1600. W tym samym roku startuje z Volkswagenem w mistrzostwach Europy.

golf_resize

1979

Dołączenie do Formuły 3, jako producent silników.

1981

Zmiana nazwy na Volkswagen Motorsport e.V.

1982

John Nielsen zwycięża z Volkswagenem w niemieckiej Formule 3.

f3 1982

1984

Nielsen wygrywa nieoficjalnie mistrzostwa świata Formuły 3.

1986

Kenneth Eriksson rajdowym mistrzem świata w Grupie A. Szwed osiągnął to za kierownicą Golfa II GTI.

Rally Neuseeland 1986

1990

Michael Schumacher zwycięża w niemieckim cyklu Formuły 3 i triumfuje w finale sezonu w Makau.

schumi

1991

Erwin Weber i Manfred Hiemer wygrywają Rajdowe Mistrzostwa Niemiec, startując Golfem G60 o mocy 282 koni mechanicznych.

VW Rally Golf G 60

1997

Volkswagen zostaje dostawcą silników w Formule Konig.

2000

W marcu powstaje VW Motorsport GmbH. Po miesiącu nazwa zostaje zmieniona na Volkswagen Racing GmbH.

2003

Powrót na Dakar z Volkswagenem Tarek.

the-2003-volkswagen-tarek-that-took-on-dakar_resize

2004

Następuje ponowna zmiana nazwy spółki, tym razem na Volkswagen Motorsport GmbH.

2007

Zwycięstwo w swojej klasie dla Golfa GTI podczas Nurburgring 24h. Samochód z dwulitrowym silnikiem TSI o mocy 300 koni mechanicznych i napędem na przednią oś triumfuje w kategorii SP3T. W zespole jechali: Rene Rast, Jimmy Johansson, Florian Gruber i Dieter Depping.

24h Nürburgring 2007

2009

Volkswagen pierwszym zwycięzcą Dakaru z silnikiem diesla. Wygrywa Giniel de Villiers, a za nim plasuje się Mark Miller.

Rally Dakar 2009

2010

Potrójny triumf w Dakarze. Zwycięża Carlos Sainz przed Nasserem Al-Attiyahem i Markiem Millerem.

2011

Kolejne potrójne zwycięstwo. Al-Attiyah wyprzedza de Villiersa oraz Sainza. Zespół ogłasza, że w 2013 roku dołączy do stawki WRC z modelem Polo R.

Rallye Dakar 2011

2012

Ekipa z Hanoweru prowadzi intensywne przygotowania, a przy tym wystawia w mistrzostwach Skodę Fabia S2000, za kierownicą której Sebastien Ogier wygrywa oes na Sardynii.

2013

Załoga Ogier/Julien Ingrassia zwycięża w Rajdzie Szwecji. W swojej domowej rundzie w Alzacji pieczętują tytuł, a w Hiszpanii Volkswagen zdobywa mistrzostwo świata wśród producentów.

Rally France 2013

2014

Świetna passa Francuzów trwa. Wygrywają tytuł w Hiszpanii, natomiast zespół robi to w Australii, zajmując wszystkie miejsca na podium.

2015

Ogier i Ingrassia w Australii pieczętują swój trzeci z rzędu mistrzowski tytuł.

ogier-aus15

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News