Toyota przygotowała nową broń do segmentu A

Toyota przygotowała nową broń do segmentu A

Toyota przygotowała nową broń do segmentu A

Podaj dalej

Popyt na samochody z segmentu A nie maleje. Małe, miejskie auta są idealnym rozwiązaniem do zatłoczonych miast gdzie trudno o miejsce parkingowe. Wymiary tych pojazdów sprawiają, że lubią je przede wszystkim kobiety.

Nic zatem dziwnego, że Toyota postanawia odświeżyć model będący jednym z liderów segmentu A. Nowy Aygo będzie teraz miał bardziej trójwymiarową strukturę. Z przodu zostały zmienione reflektory na takie w stylu Keen Look ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej. Będą one dostępne w standardzie dla każdej wersji. Z tyłu również światła zostały zmienione i prezentują się zdecydowanie lepiej.

Dostępne są dwie nowe odsłony z lakierem Magneta lub w wersji czarnej z niebieskimi akcentami. Do wyboru mamy dwie wersje x oraz x-play i różnią je elementy stylistyczne takie jak wykończenie przedniego zderzaka, aranżacja wnętrza, czy kołpaki. Niestety samochód nie otrzymał felg aluminiowych.

Wersja x-play ma większą liczbę wariantów i właściciel może ją sobie bardziej dostosować do własnych upodobań. W standardzie otrzymamy system multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym oraz klimatyzację.

Warto też zwrócić uwagę na dwie edycje specjalne Selection w dwóch wersjach x-cite i x-trend. W pierwszej opcji otrzymamy w końcu 15-calowe aluminiowe felgi, dwukolorowy lakier Magenta oraz tapicerkę z tkaniny Manhattan z przeszyciami w kolorze nadwozia. Podobne kolorystyczne akcenty spotkamy na wykończeniach wentylatorów, dźwigni zmiany biegów oraz na tablicy rozdzielczej. Ciekawsza jest jednak druga stylizacja Aygo x-trend. Czarne nadwozie, lusterka w kolorze Cyan, oklejenie sportowe oraz 15-calowe alufelgi. Wnętrze także zawiera elementy ozdobne w kolorze Cyan oraz skórzano-materiałowe obicia siedzeń.

Przejdźmy teraz do tego, co znajdziemy pod maską. Trzycylindrowy, 12-zaworowy silnik DOHC VVT-i o pojemności 1.0 l. Aktualna jego moc to 72 KM, a moment obrotowy wynosi 93 Nm. Auto do 100 km/h przyśpiesza w 13,8 sekundy. Prędkość maksymalna to 160 km/h. Parametry nie robią szału, ale do miejskiej ekonomicznej jazdy taki motor w zupełności wystarczy.

Auto zobaczymy również na najbliższy targach motoryzacyjnych w Genewie.

Tagi: Toyota, Aygo, premiera 2018, Genewa

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News