Toyota Corolla liderem polskiego rynku piąty miesiąc z rzędu

Toyota Corolla liderem polskiego rynku piąty miesiąc z rzędu

Podaj dalej

Toyota Corolla była we wrześniu tego roku najpopularniejszym samochodem w Polsce. Tak wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM). To już piąty miesiąc z rzędu, kiedy nowy kompaktowy model zajął pierwsze miejsce w rankingu liczby rejestracji.

Corolla zyskuje nowych klientów przede wszystkim za sprawą szerokiej oferty trzech rodzajów nadwozia oraz trzech napędów, w tym dwóch hybrydowych.

Corolla numerem 1

Jak podaje PZPM we wrześniu 2019 roku zarejestrowano w Polsce 1745 egzemplarzy Toyoty Corolli, o 320 aut więcej od modelu zajmującego drugie miejsce. W zestawieniu z 9 miesięcy tego roku Corolla uzyskała wynik 13 503 aut, awansując na drugie miejsce. Ponadto w pierwszej dziesiątce znalazł się jeszcze jeden model Toyoty – Yaris, z wynikiem 876 aut zarejestrowanych w ciągu miesiąca (7. miejsce) i 9790 samochodów od początku roku (również 7. miejsce).

Hybrydy dominują

Nowa Corolla jest dostępna na rynku z nadwoziem sedan, hatchback i TS Kombi. Najpopularniejszą odmianą jest TS Kombi, które wybiera 41% klientów. Klienci chętnie sięgają po wersje hybrydowe, które odpowiadają już za 70 procent sprzedaży nowego modelu. Corolla jest jedynym kompaktem na polskim rynku dostępnym z dwoma napędami hybrydowymi do wyboru. Pierwszy z nich to układ z silnikiem 1.8 o całkowitej mocy 122 KM, natomiast drugi to nowy napęd z silnikiem 2.0 o łącznej mocy 184 KM.

Najpopularniejsze auto na świecie

Toyota Corolla jest najpopularniejszym samochodem w historii motoryzacji oraz aktualnym liderem globalnego rynku samochodów. Od 1966 roku sprzedano prawie 47 mln egzemplarzy tego auta. W kwietniu tego roku w polskich salonach zadebiutowała 12. generacja kompaktowej Toyoty. Samochód powstał na nowej platformie TNGA i otrzymał opracowane w technologii TNGA napędy hybrydowe czwartej generacji. Auto ma bardzo sztywne nadwozie, nisko położony środek ciężkości i zawieszenie wielowahaczowe z tyłu. Zapewnia mu świetne właściwości jezdne i większe bezpieczeństwo.

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News