Ekipa z kanału AutoTopNL sprawdziła jak po latach sprawuje się francuski hot hatch, który kiedyś był jednym z szybszych aut w segmencie D. Chodzi oczywiście o Peugeota 206 RC. To tani sposób na sporo frajdy za kierownicą!
Jakie osiągi i ile mocy ma ten francuski hatchback?
Auto ma pod maską 4-cylindrowy silnik 2-litrowy o mocy 177 KM. Samochód rozpędza się do setki w zaledwie 7,4 s. To całkiem przyzwoity wynik. Jego prędkość maksymalna jak na auto o tak niewielkich gabarytach również jest imponująca. Francuski hatchback jest w stanie rozpędzić się aż do 220 km/h.
Co ciekawe, Peugeot obecnie nie ma już w tym segmencie tak szybkiego auta. Druga generacja modelu 208 w 136-konnej odmianie elektrycznej rozpędza się do setki w 8,1 s. Z kolei w 131-konnej wersji benzynowej robi to w 8,7 s. Szkoda, że Francuzi nie kontynuowali dawnych sportowych tradycji. Tym bardziej, że 206 brała udział w wielu rajdach. Jak widać sportowa historia aut tej marki w klasie B ma poważne korzenie historyczne.
Ile kosztuje takie auto?
Na polskich portalach aukcyjnych znaleźliśmy właściwie tylko 2 sztuki Peugeota 206 RC. Jedną wystawiono za około 10 000 zł. Taka cena brzmi jak okazja, prawda? Niestety drugi egzemplarz został wyceniony za niecałe 18 000 zł. Jak przypuszczamy, zdecydowanie lepszym wyborem będzie zakup tego droższego samochodu. Jednak i tak trzeba dokładnie go sprawdzić. Niestety w wielu przypadkach sama cena nie odzwierciedla realnej wartości pojazdu. Zdarzają się auta wystawione za wysokie kwoty, ale w kiepskim stanie.
Dla kogo jest ten samochód?
Na pewno polubią go fani rajdów, którzy w czasach jego świetności oglądali zmagania 206 na odcinkach specjalnych na całym świecie. Takim samochodem – oczywiście w specyfikacji rajdowej – swego czasu ścigał się między innymi Krzysztof Hołowczyc. Peugeot 206 RC przypadnie do gustu również tym, którzy lubią małe i zwinne auta.
Ten samochód to całkiem ciekawa propozycja dla częstych bywalców małych torów wyścigowych. W takich miejscach samochód ten czuje się jak ryba w wodzie. Jednak używanie go do takiego zastosowania wymaga pewnych modyfikacji – szczególnie w zawieszeniu. Konstrukcję tę docenią również kolekcjonerzy francuskich samochodów. Takich aut już obecnie jest niewiele, a na pewno ich nie przybędzie.
Fot. pixabay.com