SUV Alfy Romeo klasy premium właśnie debiutuje w Azji

SUV Alfy Romeo klasy premium właśnie debiutuje w Azji

SUV Alfy Romeo klasy premium właśnie debiutuje w Azji

Podaj dalej

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio to SUV klasy premium, który właśnie debiutuje w Azji w trakcie Salonu Samochodowego Auto China 2018. Można go zobaczyć na stoisku producenta w hali E1 Pekińskiego Centrum Wystawienniczego New China International.

Stelvio Quadrifoglio to nowy model z wieloma funkcjami i elementami z klasy wyższej. Samochód aktualnie jest najszybszym SUV-em w swojej klasie. Udało mu się pobić rekord okrążenia na kultowym torze Nürburgring. Auto osiągnęło czas 7 minut i 51,7 sekundy.

Pojawienie się Stelvio Quadrifoglio na pekińskim Salonie Samochodowym oznacza dostępność w Chinach całej rodziny Quadrifoglio będącej dla chińskich fanów samochodów sportowych wyrazem włoskiej pasji. Nowy model uzupełnia aktualną gamę modeli klasy premium, do której należą: SUV Stelvio, sportowa limuzyna Giulia i Giulia Quadrifoglio.

Auto dostępne jest z najmocniejszym aluminiowym silnikiem benzynowym 2.9 V6 Bi-Turbo, opracowanym z wykorzystaniem technologii Ferrari i inżynieryjnego know-how, zapewniając maksymalną moc 510 KM przy 6500 obr./min. i, generując maksymalny moment obrotowy 600 Nm z 2500 do 5000 rpm. Ta jednostka silnikowa dostępna jest ze specjalnie skalibrowaną 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów, która umożliwia zmianę przełożeń w ciągu zaledwie 150 milisekund w trybie Race. Ponadto, aby zmaksymalizować przyjemność z jazdy, model wyposażono standardowo w aluminiowe manetki zintegrowane z kolumną kierownicy.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje Alfie zaledwie 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 283 km/h. Samochód ten ma napęd na cztery koła. Co ciekawe zdecydowano się także na montaż mechanizmu różnicowego, który ma wspomagać moment obrotowy. Auto waży 1830 kg i stosunek mocy do masy wynosi 3,6 kg/KM. Warto podkreślić, że jest to najlepszy wynik w tej kategorii.

Tagi: Alfa Romeo, Stelvio Quadrifoglio, premiera 2018, targi motoryzacyjne,

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News