Stary nowy tor

Stary nowy tor

Podaj dalej

Już w najbliższy weekend reprezentanci OLIMP Motorsport, Marcin i Stanisław Jedlińscy powalczą w piętej rundzie Porsche Platinum GT3 CCCE. Tym razem najszybszy monomarkowy puchar w Europie Środkowej powalczy na ulokowanym tuż przy granicy z Polską niemieckim Lausitzringu.

3

Obiekt zlokalizowany na Łużycach jest doskonale znany praktycznie wszystkim zawodnikom, gdyż rokrocznie gościł w kalendarzu środkowo-europejskiego czempionatu. Marcin i Stanisław Jedlińscy również bardzo dobrze go znają nie tylko z poprzednich wyścigów, ale także wielu kilometrów przejechanych w trakcie testów. Z tego powodu celem na najbliższą rundę będą wysokie lokaty zarówno w generalce, jak i w klasyfikacji S.

Niemiecki tor został otwarty w 2000 roku i od razu zaskarbił sobie przychylność organizatorów nawet największych serii. Wiele możliwości konfiguracji oraz bardzo zróżnicowane zakręty sprawiły, że jest on stałym elementem kalendarza DTM, a w swojej historii gościł m.in. A1 GP, czy też amerykańskie Champ Car. Pętla ma 4,5 km długości i składa się z 14 zakrętów. Tor został wybudowany tak, żeby kibice mogli widzieć praktycznie cały obiekt z trybun. Rekordzistą obiektu jest były kierowca F1, Heikki Kovalainen, który bolidem Formuły Renault 3.5 zatrzymał stoper na 1:32:21s.

Zmagania na Lausitzringu rozpoczną się w piątek 15. lipca, kiedy to o godz. 14:05 rozpocznie się sesja treningowa. Tego samego dnia o godz. 16:15 odbędą się kwalifikacje, które zadecydują o polach startowych do obu wyścigów. Pierwsza odsłona zmagań koło w koło zostanie prowadzona w sobotę o godz. 14:30. Weekend zakończy się w niedzielę wraz z metą drugiego wyścigu, do którego kierowcy wyruszą o godz. 12:05.

Marcin Jedlińśki: – Po ostatniej wygranej mam nadzieję powtórzyć ten sukces u naszych zachodnich sąsiadów, więc nastawienie jest bojowe. Co prawda będziemy jeździć po przedłużonym torze, który nie do końca mi odpowiada, jednak zobaczymy jak to wyjdzie. Liczę na dobry weekend.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News