Stado koni mechanicznych nadciąga galopem! 340 KM Cupry Leon Competicion i 680 KM e-Racera to tylko przedsmak ofensywny w 2020 r.

Stado koni mechanicznych nadciąga galopem! 340 KM Cupry Leon Competicion i 680 KM e-Racera to tylko przedsmak ofensywny w 2020 r.

Podaj dalej

W hiszpańskim Martorell, sportowa marka Cupra zaprezentowała swoją nową siedzibę Cupra Studio. Podczas uroczystej inauguracji przedstawiono aż 4 nowe modele, w tym 2 wyczynowe.

Cupra zamknęła 2019 rok z wynikiem 24 700 sprzedanych samochodów, co oznacza wzrost sprzedaży o 71,8% w stosunku do poprzednich dwunastu miesięcy. Intensywny rozwój otwiera przed wyodrębnioną od SEAT-a marką nowe możliwości. Oprócz nowej bazy i ekscytujących samochodów drogowych będą to także 2 fabryczne programy sportowe.

Carsten Isensee, pełniący obowiązki prezesa SEAT-a: Decyzja o wyodrębnieniu Cupry i stworzeniu nowej marki motoryzacyjnej okazała się bardzo trafna. W krótkim czasie Cupra stała się naszą najbardziej dochodową jednostką biznesową. Daje SEAT-owi szansę produkowania bardziej zyskownych aut i dotarcia do nowych klientów. Dzięki zróżnicowanym zasobom i rozszerzonej bazie operacyjnej, dwie marki pozwalają nam rozwijać się szybciej. Zależy nam na wzmocnieniu Cupry, stąd decyzja o wybudowaniu jej własnej siedziby.

Cupra Leon Competicion

Wyczynowe wersje zaprezentowane w Cupra Studio sprawiają, że ciężko odwrócić wzrok od kipiących mocą modeli wyścigowych. Jednym z nich jest przygotowany do serii WTCR, Cupra Leon Competicion. Z turbodoładowanej dwulitrowej jednostki wygospodarowano 340 KM mocy i 410 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Te parametry ogranicza oczywiście jedynie regulamin techniczny.

Profesjonalni kierowcy otrzymają jednak i tak zjawiskową maszyną, w której sześciostopniowa, sekwencyjna skrzynia Hewlanda będzie potrafiła przenieść moc na koła tak, aby rozpędzać „lwa” od 0 do 100 km/godz. w zaledwie 4,5 sekundy, a sprint mechanicznie będzie ograniczony do 260 km/godz. Pierwsze dostawy Leona Competicion zaplanowane są na kwiecień 2020 r.

Cupra e-Racer

Z kolei w pełni elektryczna Cupra e-Racer to obłędnie mocny samochód wyścigowy, stworzony z myślą o nowej serii Pure ETCR, której start zapowiedziano na 2021 r. Pojazd będzie wyposażony w cztery silniki elektryczne o wspomnianej mocy 680 KM i aż 960 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego natychmiast.

Z takim pakietem przyspieszenie od 0 do 100 km/godz. zajmie tylko 3,2 sekundy. Prędkość maksymalna wyniesie 270 km/godz. Kręgosłupem elektrycznego zestawu będzie bateria o pojemności 65 kWh chłodzona cieczą dla zapewnienia niezawodności podczas ekstremalnej jazdy na torze. W przypadku obu aut wyczynowych uwagę zwraca też niezwykle agresywny pakiet aerodynamiczny.

Cupra Leon

Uroczyste otwarcie nowej siedziby połączone zostało z premierą nowego modelu Cupra Leon. SEAT Leon w wersji Cupra okazał się bestsellerem producenta ze sprzedażą na poziomie 44 000 sztuk w ciągu 4 lat. Nowa odsłona dostępna będzie od razu w dwóch wariantach, standardowej hatchback i Sportstourer, dostosowanych do szerokiej gamy wysokowydajnych systemów napędowych – od benzynowego do hybrydowego w wersji plug-in w trzech opcjach mocy: 245, 300 i 310 KM.

Cupra Leon łączy w sobie wyrafinowany design, wysoki komfort i najnowocześniejszą technologię. Został stworzony dla wielbicieli motoryzacji, którzy szukają sportowych osiągów i niezwykłych doświadczeń z jazdy. Przewiduje się, że do sprzedaży wejdzie w ostatnim kwartale 2020.

Cupra Formentor

Na zbliżającym się Salonie Samochodowym w Genewie w końcu zobaczymy także produkcyjną wersję pierwszego autorskiego modelu Cupry, czyli Formentor. SUV, tak jak w przypadku wielu producentów, będzie z pewnością dźwignią napędzającą sprzedaż marki. Zwłaszcza, że od samego początku wzbudza pozytywne reakcje, a debiut handlowy zaplanowano w drugiej połowie tego roku.

Wayne Griffiths, dyrektor generalny Cupra: Wyniki osiągnięte w ciągu dwóch ostatnich lat, czyli prawie 40 000 sprzedanych samochodów, dowodzą potencjału Cupry. Marka rozwija się szybciej, niż zakładaliśmy. Z tym większym entuzjazmem wkraczamy w nową fazę, w której udowodnimy, że sportowe auta mogą być elektryczne. Wierzymy, że premiera dwóch naszych modeli, Cupra Leon i Cupra Formentor, pozwoli nam osiągnąć nasz pierwotny cel: podwojenie sprzedaży w ciągu 2-4 lat.

Z polskim ironmanem

Inauguracja CUPRA Studio zgromadziła ambasadorów marki, do których niedawno dołączył bramkarz FC Barcelona, Marc ter Stegen. Piłkarz dotarł na wydarzenie jednym z 1999 wyprodukowanych egzemplarzy CUPRA Ateca Limited Edition. W czasie imprezy został oficjalnie przestawiony gościom i mediom.

Na premierze nowych modeli CUPRA z Marc ter Stegen i Mattias Ekstorm👊🏼

Gepostet von Robert Karaś am Donnerstag, 20. Februar 2020

Obok ter Stegena i oficjalnych kierowców CUPRA, Mattiasa Ekströma i Jordiego Gené, w roli ambasadorów wystąpili także medalista olimpijski Saúl Craviotto i zawodnik wyścigów TCR Mikel Azcona. Na uroczystym otwarciu i premierze obecny był także pierwszy polski Partner CUPRA, Robert Karaś – rekordzista świata na dystansie podwójnego i potrójnego Ironmana.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News