Škoda Superb w Tour de France - takich gadżetów nie dostaniesz u dealera

Škoda Superb w Tour de France - takich gadżetów nie dostaniesz u dealera

Škoda Superb w Tour de France – takich gadżetów nie dostaniesz u dealera

Podaj dalej

Obsługa zespołu w kolarskim wyścigu Tour de France wymaga właściwie przygotowanej floty samochodów. Czeska marka, jako partner imprezy w tegorocznej edycji prezentuje wiele nowatorskich rozwiązań, które szefom ekip ułatwiają pracę.

W trakcie przygotowań do Tour de France holenderski importer samochodów marki prowadził rozmowy z członkami zespołu LottoNL-Jumbo. Wszystko po to, aby samochód drużyny, którego rolę pełni model Superb Sportline, był w pełni spersonalizowany i dostosowany do potrzeb zawodników. Podczas tegorocznego Tour de France zastosowane modyfikacje oraz liczne cyfrowe rozwiązania zwiększają bezpieczeństwo zarówno załogi, jak i kolarzy.

Jednym z udoskonaleń, które poprawia bezpieczeństwo w samochodzie, jest zamontowanie specjalnego uchwytu na części zamienne. Uchwyt znajduje się na tylnym siedzeniu, gdzie został umieszczony za pomocą systemu ISOFIX. Dzięki temu części zamienne i inne elementy roweru są stabilnie umocowane i nie przemieszczają się bezwładnie wewnątrz pojazdu.

Jan Boven z zespołu LottoNL-Jumbo: Innowacyjność to nasz priorytet. Wspólnymi siłami udało się rozwinąć model Superb, aby zarówno kierownikom i mechanikom pozwolił poświęcić się w pełni swoimi zadaniom.

Dzięki wbudowanemu sprzętowi technicznemu, oprogramowaniu, monitorom i aplikacji, która wyświetla na głównym ekranie wszystkie niezbędne informacje o zawodnikach oraz przebiegu rywalizacji, luźne papiery unoszące się wewnątrz auta nie stanowią już problemu.

Lusterko wsteczne zostało podzielone na dwie części. Jedna z nich pełni klasyczną funkcję, druga natomiast działa jako wyświetlacz widoku z kamery, która zamontowana została na pokrywie bagażnika, w celu poprawienia widoczności kolarzy jadących za samochodem.

Wyświetlacz systemu multimedialnego informuje również kierownika i mechanika drużyny za każdym razem, gdy zawodnik próbuje skontaktować się z teamem za pośrednictwem radia. W sytuacji, gdy to zespół poruszający się samochodem chce połączyć się z rowerzystą, wystarczy nacisnąć przycisk na kierownicy.

Škoda, jako oficjalny partner, dostarcza na Tour de France 250 samochodów w ramach obsługi logistycznej zespołów oraz organizatora imprezy.

 

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News