To najmniej awaryjne 5-letnie samochody! Warto je mieć w swoim garażu [LISTA]

To najmniej awaryjne 5-letnie samochody! Warto je mieć w swoim garażu [LISTA]

silnik awaria freepik

Podaj dalej

Niemiecki automobilklub ADAC w ostatnim czasie przetestował awaryjność pojazdów, które pojawiły się na rynku motoryzacyjnym od 2017 roku. Które tego typu samochody okazały się najmniej awaryjne? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie oczywiście w naszym artykule. Serdecznie zapraszamy!

To najmniej awaryjne 5-letnie samochody w Niemczech. Ranking ADAC zdradza całą prawdę!

awaria uzywany samochod

Automobiklub ADAC posiada swoją sieć pomocy drogowej w postaci floty pojazdów. Mowa tutaj zatem o mobilnych warsztatach, które rzecz jasna są każdorazowo wyposażane we wszelkie narzędzia oraz urządzenia pomiarowe. ADAC testuje nowe samochody oraz stara się cały czas regularnie zbierać dane na temat ich awaryjności, publikując później raporty dotyczące awaryjności pojazdów z danych roczników. Podstawą do tworzenia raportów są problemy zgłaszane przez niemieckich kierowców podczas interwencji pomocy drogowej. Oczywiście, raport nie jest przez to do końca bardzo miarodajny, jednak daje pewien podgląd na temat tej sytuacji.

Zestawienie ADAC jest zawsze mocno cenione wśród kierowców, którzy zastanawiają się nad zakupem aut używanych. W raporcie na rok 2022 ADAC uwzględniło 132 modeli samochodów od 22 producentów. Warunkiem do przyjęcia do raportu było 10 tys. zarejestrowanych egzemplarzy tego pojazdu w Niemczech w danym roku. Ranking standardowo został także podzielone na osobne klasy samochodów. Poniżej przedstawiamy wam wyniki tego najnowszego zestawienia, które zostało przygotowane przez ekspertów.

Auta podzielono na pięć różnych segmentów. Poznajcie zwycięzców zestawienia

awaria pompa paliwa

Auta zostały podzielone na pięć segmentów. W nawiasach, każdorazowo, została podana liczba wszystkich zgłoszeń na 1000 zarejestrowanych pojazdów na terenie Niemiec. I w ten sposób w segmencie A triumfował model Toyota Aygo (4,9), w segmencie B Audi A1 (2,5), w segmencie C BMW serii 1 (2,4), w segmencie D – BMW X3 (2,3), natomiast w segmencie E – BMW Serii 5 (3,3). Jesteście zaskoczeni takimi wynikami, czy jednak spodziewaliście się takiego obrotu wydarzeń? Dajcie znać w komentarzach!

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News