To najbardziej awaryjne 5-letnie samochody! Omijaj je szerokim łukiem, psują się na potęgę

To najbardziej awaryjne 5-letnie samochody! Omijaj je szerokim łukiem, psują się na potęgę

To najbardziej awaryjne 5-letnie samochody! Omijaj je szerokim łukiem, psują się na potęgę

Podaj dalej

Niemieckie stowarzyszenie ADAC przygotowało swoje standardowe zestawienie, w którym możemy poznać najbardziej awaryjne 5-letnie samochody. Jak dobrze wiecie ADAC opiera swoje coroczne raporty na temat awaryjności samochodów na bazie liczby wezwań pomocy drogowej w Niemczech. Jesteście ciekawi, jakie są rezultaty najnowszego zestawienia? Tego dowiecie się z naszego artykułu!

Przed wami najbardziej awaryjne 5-letnie samochody. Spodziewaliście się takich wyników zestawienia?

silnik awaria freepik
Freepik

Warunkiem uwzględnienia danego samochodu w raporcie było minimum 10 tysięcy egzemplarzy zarejestrowanych w danym roku. W raporcie uwzględnionych zostało 132 modeli aut 22 marek w wieku od 3 do 10 lat. Wszystkie samochody zostały podzielone na 6 kategorii pod względem rozmiaru. Ponad 40 proc. wszystkich zgłoszeń w ostatnich latach miał być spowodowany rozładowanym akumulatorem. Oczywiście, wyniki mogłyby wyglądać inaczej, gdyby nie brać pod uwagę tego typu awarii, jednak tak to już wygląda.

Jeśli chodzi o najbardziej awaryjne 5-letnie samochody z segmentu A, to tutaj przoduje Smart Fourfour i Smart Fortwo. Dalsze miejsca padły łupem Fiata 500 i Fiata Panda oraz Kia Picanto. Najmniej awaryjna w tej kategorii okazała się Toyota Aygo. W segmencie B triumfował Opel Meriva, który był najbardziej awaryjnym samochodem z tej kategorii. Dalsze miejsca w tej kategorii zajął Opel Mokka i Corsa oraz Renault Clio. Najmniej awaryjnymi pojazdami z tej kategorii były Audi A1 i Suzuki Vitara.

To najbardziej awaryjne samochody według rankingu ADAC. Widzicie jakieś niespodzianki?

awaria pompa paliwa

Najbardziej awaryjnymi 5-letnimi kompaktami z segmentu C okazały się Renault Scenic, Toyota C-HR oraz Renault Megane. Dalsze pozycje padły łupem Pegueota 308, Opela Zafiry i Volkswagena Tourana. W segmencie D najbardziej awaryjnym pojazdem okazał się Opel Insignia, z kolei w kategorii dostawczaków i aut z segmentu E triumfował Opel Vivaro przed Volkswagenem Transporterem i Renault Traffic. Jesteście zaskoczeni takim rezultatem, czy spodziewaliście się, że wyniki tak właśnie mogą wyglądać?

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News