PILNE: Kierowcy, musicie uważać na tę czynność! W przeciwnym razie wasze paliwo zamarznie!

PILNE: Kierowcy, musicie uważać na tę czynność! W przeciwnym razie wasze paliwo zamarznie!

polska najtańsze paliwo w europie (3)

Podaj dalej

Masz problem z odpalaniem samochodu w mroźne dni? Na pierwszy rzut oka możesz pomyśleć, że to wina akumulatora, jednak nic bardziej mylnego. Bardzo często podczas dużych mrozów dochodzi bowiem do zamarznięcia paliwa, a z problemem tym najczęściej borykają się kierowcy samochodów typu diesel. Jak z tym walczyć i jak poradzić sobie z tym zjawiskiem?

Kierowcy – zamarznięte paliwo w baku to bardzo poważny problem. Zobaczcie jak z tym walczyć

Morawiecki paliwo diesel benzyna
fot. pixabay

Podczas mroźnych dni największe problemy z odpalaniem mają właśnie właściciele diesla. W przypadku benzyniaków i aut na LPG taka sytuacja zdarza się nieco rzadziej. Podczas mroźnych nocy jest duże prawdopodobieństwo, że po prostu paliwo diesel, które znajduje się w baku może najzwyczajniej w świecie zamarznąć. Dlatego ważne jest, by regularnie tankować paliwo, aby korzystać z diesla, który jest przystosowany do panujących na zewnątrz warunków pogodowych.

Taki stan rzeczy ma miejsce najczęściej z powodu występowania w baku letniej mieszanki oleju napędowego. Jeśli mamy do czynienia z taką sytuacją to po kilkugodzinnym postoju na mrozie z diesla może zacząć wytrącać się parafina. A to może spowodować bardzo poważne konsekwencje, takie jak chociażby zatkane filtry paliwa. Naprawy nie są tanie, więc warto ułatwić sobie życie, przestrzegając po prostu określonych norm i pamiętając o kilku podstawowych czynnościach, które należy każdorazowo wykonać.

Samochód musi być w ogrzewanym garażu. Ale są też inne sposoby na walkę z zamarzniętym paliwem

diesel benzyna paliwo

W przypadku problemów, warto pomyśleć o wstawieniu swojego samochodu do ogrzewanego garażu. To powinno pomóc, jeśli chodzi o problemy z zamarzającym paliwem. Ponadto warto kupić specjalne dodatki zimowe do paliwa, które mogą pomóc przy niskich temperaturach. Pamiętajcie też, by tankować do baku minimum 50 procent paliwa o wzmocnionej mrozoodporności – to zagwarantuje wam spokój i brak niepotrzebnych nerwów w kryzysowych sytuacjach.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News