Od 1 października nastąpiły ogromne zmiany, jeśli chodzi o system opłat na autostradach. Od teraz jedynym systemem, który umożliwia wnoszenie opłat elektronicznych za przejazd po płatnych drogach jest system e-TOLL. Jak on działa i o czym warto pamiętać, jeśli chodzi o nowy system?
Od 1 października na autostradach obowiązuje tylko i wyłącznie system e-TOLL. Co warto o nim wiedzieć?
Od dzisiaj nie działa już system viaTOLL, a także urządzenia viaBOX i viaAUTO, które wcześniej działały. Teraz użytkownicy mogą korzystać z aplikacji mobilnej e-TOLL PL albo urządzeń pokładowych, które są kompatybilne z nowym systemem e-TOLL. Kierowcom przypominamy, że mają obowiązek wyrejestrowania się z poprzedniego systemu.
System e-TOLL działa już na naszych drogach od 24 czerwca 2021 roku. Jest zarejestrowanych w nim już 557 tysięcy samochodów. Jeśli chcecie dołączyć do tego grona, to nie jest to specjalnie trudne. Wystarczy, że zarejestrujecie się w e-TOLL i wybierzecie urządzenie do przekazywania danych geolokalizacyjnych. Rejestracja jest też możliwa na stronie etoll.gov.pl.
Zmiany są spore, ale szybko się przyzwyczaicie. Tutaj macie garść informacji zebranych w jednym miejscu
Warto także odnotować, że od dnia dzisiejszego nastąpiła zmiana organizacji ruchu w MPO na odcinkach autostrad A2 Konin-Stryków oraz A4 Wrocław-Sośnica. Co oznacza nowa organizacja? Przede wszystkim przeznaczenie dwóch skrajnych pasów wjazdowych i dwóch skrajnych pasów wyjazdowych na każdym Placu Poboru Opłat do obsługi tylko i wyłącznie pojazdów, które korzystają z systemu e-TOLL. Dodatkowo przeznaczony zostaje jeden pas wjazdowy i wyjazdowy na każdej Stacji Poboru Opłat dla pojazdów z e-TOLL.