Ford po raz kolejny nas zaskakuje i przedstawia nowy, w pełni elektryczny samochód E-Transit Custom

Ford po raz kolejny nas zaskakuje i przedstawia nowy, w pełni elektryczny samochód E-Transit Custom

Ford logo

Podaj dalej

9 maja firma Ford zdecydowała się na kolejny ważny krok w procesie elektryfikacji pojazdów, przedstawiając konsumentom oraz inwestorom pierwsze szczegóły dotyczące zupełnie nowego, w pełni elektrycznego modelu E-Transit Custom. E-Transit Custom to tym samym kolejna elektryczna nowinka po modelu E-Transit, którego produkcja rozpoczęła się w marcu tego roku.

Ford chce zrewolucjonizować rynek aut elektrycznych

Ford-Logo-Car-Wallpaper-HD-Desktop-2578
fot. AF

Przypominamy również o tym, że jest to pierwszy z czterech kolejnych w pełni elektrycznych pojazdów użytkowych, które Ford Pro chce wprowadzić do końca 2024 roku. Model ten ma za zadanie zrewolucjonizować rynek oraz wyznaczyć nowy punkt odniesienia w  segmencie jednotonowych pojazdów dostawczych w Europie oraz pomóc firmom z okolicznych regionów w łatwej, przyjemnej przesiadce na pojazdy zelektryfikowane.

 Jest to w pełni elektryczny następca najlepiej sprzedającego się pojazdu dostawczego w całej Europie, został on zaprojektowany od podstaw, aby bezproblemowo integrować się ze środowiskiem Ford Pro, obejmującym tym samym rozwiązania zwiększające produktywność oraz wartość dodaną. E-Transit Custom będzie wspierany przez oprogramowanie Ford Pro, a co za tym idzie rozwiązania w zakresie ładowania, serwisu i finansowania za pośrednictwem jednej pionierskiej platformy, co pomoże zwiększyć dostępność pojazdów i obniżyć koszty jej eksploatacji.

Najnowszy egzemplarz zelektryfikowanej linii Ford Pro będzie elementarną częścią ambitnego projektu, którego celem jest osiągnięcie zerowej emisji spalin wszystkich modeli, sprzedawanych przez Forda w Europie oraz neutralności węglowej na całym kontynencie do 2035 roku. 

Bezkompromisowa, w pełni elektryczna architektura pojazdu E-Transit Custom zapewnia zasięg aż do 380 kilometrów, jej szybkie ładowanie prądem stałym oraz możliwość holowania przyczepy, zachęca też nową, dynamiczną stylistyką. Ponadto nowy samochód dostawczy Forda stawia na zwiększenie produktywności firm, wykorzystując przy tym zaawansowaną łączność, jednocześnie umożliwiając stałą komunikację i kontrolę

„To przełomowy moment dla operatorów pojazdów użytkowych w Europie i kolejna, niezwykle istotna realizacja naszych ambicji w Ford Pro” – takie były słowa Hans’a Schep’a, dyrektora generalnego Ford Pro w Europie. „Najlepiej sprzedający się samochód dostawczy w Europie właśnie stał się w pełni elektryczny, a przy wsparciu naszego wyjątkowego centrum obsługi Ford Pro, oferującego kompleksowe usługi zwiększające produktywność, nowy E-Transit Custom przyniesie nieocenione korzyści operacyjne firmom w całej Europie”.

Energia elektryczna jest bliżej niż może nam się wydawać

ford ogranicza produkcje
fot. Ford

 Wśród funkcji, które zostały opracowane na podstawie szczegółowych analiz opinii uzyskanych od kierowców pojazdów dostawczych, mających na celu zapewnienie niezrównanej funkcjonalności klientom korzystającym z E-Transita Custom jest system ProPower Onboard, który umożliwia konsumentom zasilanie energią elektryczną narzędzi, oświetlenia i innych urządzeń w każdym możliwym miejscu. Bez względu na niesprzyjające warunki. 

 E-Transit Custom to pojazd roboczy o nietuzinkowej i plastycznej stylistyce, z którego firmy każdej wielkości będą dumne, jako z zaufanego pomocnika w ich działalności. Jego zrównoważone proporcje, śmiała sylwetka i pełne oświetlenie LED sprawia, że samochód ten wyznaczy nowy, mocny punkty na arenie międzynarodowej oraz wśród pojazdów użytkowych o ładowności jednej tony. 

 W tym roku firma Ford nie próżnowała ogłosiła, że do roku 2024 do vana E-Transit o ładowności 2 ton dołączą cztery nowe, w pełni elektryczne pojazdy, które dołączą do kultowej już rodziny Transita, mowa tu o furgonach Transit Custom i Transit Courier oraz samochodach osobowych Tourneo Custom i Tourneo Courier. 

Ten nieziemski pojazd zacznie swą produkcję już w drugiej połowie 2023 roku i będzie stanowił znaczną część wachlarzu modeli Tranista Customa, jaką kiedykolwiek oferowano europejskim konsumentom. Dalsze szczegóły dotyczące elektryfikacji pojazdów użytkowych zostaną ujawnione we wrześniu tego roku. 

Ford Otosan będzie produkować wszystkie warianty Transita Custom – w zakładzie mieszczącej się w Kocaeli, gdzie produkowany jest europejski Transit, będący wynikiem zapowiadanych wcześniej inwestycji w zakładach w tureckim mieście o wartości 2 miliardów euro.  Firmy Ford, SK On Co., Ltd. i Koç Holding podpisały niedawno protokół ustaleń w sprawie obecnej w branży spółki joint venture, której zadaniem jest stworzenie jednego z największych w Europie zakładów produkujących akumulatory do pojazdów użytkowych, włącznie z planowanym rozpoczęciem produkcji w połowie bieżącej dekady i osiągnięciem rocznej wydajności pozwalającej na wyprodukowanie akumulatorów o łącznej pojemności od 30 do 45 gigawatogodzin.

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News