Dlaczego polscy kierowcy obawiają się zakupu samochodów elektrycznych? Mają ku temu swoje powody

Dlaczego polscy kierowcy obawiają się zakupu samochodów elektrycznych? Mają ku temu swoje powody

samochody elektryczne samchód elektryczny ładowanie wady

Podaj dalej

Z wyników ostatnio przeprowadzonych badań wynika, że co trzeci polski kierowca nie decyduje się na zakup samochodu elektrycznego z powodu obawy o dostępność ładowarek. Jednak to nie tylko to jest powodem, dlaczego nie decydujemy się na zakup elektryków. Dlaczego polscy kierowcy nie są jeszcze zdecydowani na zakup elektryków? Tego dowiecie się z naszego artykułu.

Dlaczego polscy kierowcy nie chcą kupować samochodów elektrycznych? W dalszym ciągu nie możemy się do nich przekonać

samochód elektryczny dźwięk hyundai kona hayden paddon
fot. pixabay

Samochody elektryczne według badań przeprowadzonych przez IHS Markit już w 2024 roku będą stanowiły 20 procent wszystkich samochodów, jakie będą sprzedawane na terenie Unii Europejskiej. W Polsce powstają już specjalne miejsca, które umożliwiają ładowanie elektryków. 61 procent polskich kierowców jednoznacznie podkreśla, że byłoby skłonnych do zakupu samochodu elektrycznego, gdyby w miejscu pracy mieli łatwy dostęp do ładowarek.

Do 2030 roku w całej Europie ma zwiększyć się liczba publicznych i półpublicznych stacji do ładowania elektryków ośmiokrotnie w stosunku do tego co mamy teraz. Konsumenci jednak w dalszym ciągu są trochę sceptyczni co do elektryków. Zobaczymy jak to wszystko będzie wyglądało za kilka lat, ale dzisiaj niełatwo jest przekonać wielu kierowców do zmiany zdania na temat e-mobilności.

„Potrzebujemy odpowiedniej polityki energetycznej i infrastrukturalnej do dalszego rozwoju”

samochod elektryczny ladowanie

– Bez odpowiednio połączonej polityki energetycznej i infrastrukturalnej, programy rozwojowe utkną w martwym punkcie. Kluczowe są odpowiednie zachęty do budowy sieci stacji ładowania, jednolite przepisy budowlane oraz planowanie. Oczywiście, aby elektryki się upowszechniły, ich producenci muszą zapewnić ofertę, która mieści się w budżecie konsumentów. Głównym czynnikiem rozwoju elektromobilności jest jednak dostępność ładowania – mówi Bartłomiej Jaworski z firmy Eaton, cytowany przez Moto Fakty.

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News