Czegoś takiego się nie spodziewaliśmy! Przed wami ranking najbardziej awaryjnych aut ostatnich lat!

Czegoś takiego się nie spodziewaliśmy! Przed wami ranking najbardziej awaryjnych aut ostatnich lat!

dym silnik awaria

Podaj dalej

Niemiecki automobilklub ADAC co jakiś czas publikuje rankingi najmniej awaryjnych i najbardziej awaryjnych samochodów. W dzisiejszym rankingu uwagę zwrócono na samochody, które zostały zarejestrowane w czasie od 2011 do 2018 roku. Samochody standardowo podzielono na kilka klas, które pozwolą wam zobaczyć, jakie auta są aktualnie bardzo awaryjne i nie warto w nie inwestować swoich pieniędzy.

Oto najbardziej awaryjne samochody. Lepiej ich unikaj, jeśli nie chcesz wydać fortuny na mechanika!

sprzeglo awaria biegi

Raport powstał na bazie niemal 3,5 miliona zgłoszeń, które były dokonywane przez niemieckich kierowców w ubiegłym roku. Pod uwagę zostały wzięte tylko i wyłącznie samochody, które nie mają więcej niż 10 lat i są w sprzedaży od minimum trzech lat. Liczba rejestracji każdego modelu samochodu dostępnego w rankingu musiała przekroczyć liczbę 10 tysięcy egzemplarzy rocznie. Zestawienie zostało podzielone na pięć klas samochodów.

Poniżej prezentujemy wam całe zestawienie, które pozwoli wam ocenić, które modele są najbardziej awaryjne w swojej klasie.

  • Samochody małe (klasa mini) – najbardziej awaryjne:
  • smart forfour
  • smart fortwo
  • Miejskie samochody (segment B) – najbardziej awaryjne
  • Hyundai i20
  • Opel Meriva
  • Samochody kompaktowe (szeroko pojęty segment C) – najbardziej awaryjne:
  • Kia Ceed
  • Kia Sportage
  • Nissan Qashqai
  • Opel Astra
  • Renault Kangoo
  • Renault Scenic
  • Samochody klasy średniej (segment D) – najbardziej awaryjne:
  • Ford S-Max
  • Opel Insignia
  • Seat Alhambra
  • Volkswagen Sharan
  • Klasa wyższa-średnia (segment E) – najbardziej awaryjne
  • Mercedes Klasy E

Z raportu wynika, że bardzo często przyczyną problemów była niesprawność akumulatora (46,3 proc.) oraz usterka silnika (15,9 proc.). Rzadziej powodami awarii były problemy dotyczące rozrusznika, ogumienia czy układu paliwowego.

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News