Organizacja ADAC przedstawiła w ostatnich dniach raport dotyczący tego, co najczęściej jest powodem awarii w niemieckich samochodach. W ubiegłym roku kierowcy niemieccy aż 3,5 mln razy wzywali pomoc drogową z powodu awarii swoich samochodów. Jakie części najczęściej były narażone na awarie? Co najczęściej się psuło? Odpowiedzi na te i inne pytania poznacie w naszym artykule!
Co najczęściej się psuje w niemieckich samochodach? Zaskakujące wyniki raportu ADAC

Pomoc drogowa w Niemczech w 2021 roku była wzywana aż 3,5 mln razy, co daje wynik zatrważający, bo aż 9 268 wyjazdów lawety do samochodów, które potrzebowały pomocy. Co ciekawe, nie są to jakieś wielkie liczby jak na niemieckie standardy, jeśli spojrzymy na dane z roku ubiegłego. W porównaniu z 2020 roku odnotowano bowiem delikatny wzrost – 3,1 proc. w porównaniu do tego co było. W 2019 roku z kolei liczba interwencji drogowych wynosiła o 7,5 proc. więcej, więc można powiedzieć, że dane te plasują się na stabilnym, wysokim poziomie, jeśli chodzi o niemiecki naród.
Najwięcej pracy pomoc drogowa według raportu ADAC miała 12 i 15 lutego, kiedy to pomoc drogowa przez kierowców była wzywana ponad 20 tysięcy razy. Wszystko z powodu ciężkich warunków atmosferycznych, jakie panowały tego dnia oraz spadku temperatury poniżej zera, co doprowadzało do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Jakie były najczęstsze powody wzywania kontroli? Przede wszystkim awaria akumulatora, ponieważ aż 46,2 proc. wszystkich wezwań stanowi tego typu usterka. Na drugiej lokacie znalazły się usterki związane z silnikiem, które pochłonęły 15,5 proc. wszystkich interwencji kontroli drogowej.
Ranking prawdę Ci powie – w rankingu ADAC poznacie wszystkie najczęstsze usterki samochodów w Niemczech
Na trzecim miejscu rankingu znalazły się awarie układu hamulcowego, kierowniczego, napędowego oraz nadwozia. Ponadto kierowcy często zmagali się z problemami zablokowanego hamulca ręcznego, usterkami skrzyni biegów czy rozładowanej baterii w kluczyku bezprzewodowym. W dalszej fazie odnotowano usterki układu elektrycznego oraz awarie ogumienia, które stanowiły 7 procent wszystkich wezwań pomocy drogowej. Zaskakująco nisko w raporcie znalazły się awarie układu paliwowego oraz układu wydechowego, które znalazły się na samym końcu rankingu opublikowanego przez ADAC.