Renault wprowadza ogniwa paliwowe do samochodów dostawczych

Renault wprowadza ogniwa paliwowe do samochodów dostawczych

Podaj dalej

Renault poszerza możliwości użytkowe samochodów dostawczych poprzez zastosowanie ogniw wodorowych. Technologia ogniw wodorowych Grupy Renault została opracowana we współpracy z firmą Symbio, filią grupy Michelin, i jest poddawana testom od 2014 roku.

Samochody są wyposażane w ogniwo paliwowe, które przedłuża ich zasięg, generuje energię elektryczną i cieplną o mocy 10 kW oraz wydłuża zasięg samochodu Renault MASTER Z.E. Hydrogen i Renault KANGOO Z.E. Hydrogen do ponad 350 km. Inną zaletą ogniw wodorowych jest krótki czas ładowania, który wynosi tylko 5 do 10 minut.

W samochodzie Renault MASTER Z.E. Hydrogen, którego premiera zaplanowana jest na pierwsze półrocze 2020 roku, zasięg zwiększy się trzykrotnie ze 120 do 350 km. Samochód będzie dostępny w wersji furgon (dwie wersje) i podwozie do zabudowy (dwie wersje).

Wyposażony w dwa zbiorniki wodoru umieszczone pod podwoziem, będzie bardziej wszechstronny pod względem użytkowym, bez utraty przestrzeni ładunkowej wynoszącej od 10,8 m3 do 20 m3 i to przy umiarkowanym zwiększeniu masy samochodu o 200 kg.

Już pod koniec 2019 roku Renault KANGOO Z.E. Hydrogen będzie miało największy rzeczywisty zasięg wśród furgonetek elektrycznych, który będzie wynosił 370* km (230 km zgodnie z WLTP w Kangoo Z.E.). Pojazd z przestrzenią ładunkową 3,9 m3, którego masa wzrośnie jedynie o 110 kg, będzie dostępny na rynku francuskim w cenie 48 300 euro netto, cena obejmuje zakup akumulatora, lecz nie uwzględnia ewentualnych dopłat ekologicznych.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News