Przewaga sportowych pasów bezpieczeństwa nad tradycyjnymi

Przewaga sportowych pasów bezpieczeństwa nad tradycyjnymi

Podaj dalej

Przygotowując samochód do pierwszych startów, zaraz po zakupie kasku powinniśmy pomyśleć nad porządnymi fotelami kubełkowymi i sportowymi pasami bezpieczeństwa. Dziś zajmiemy się tym drugim tematem.

Bezpieczeństwo w rajdach jest absolutnym priorytetem i to zarówno w odniesieniu do kibiców, jak i załogi. W cywilnych samochodach najczęściej spotykamy 3 punktowe pasy bezpieczeństwa. W sportach motorowych znacznie częściej stosuje się pasy szelkowe, mocowane do karoserii w 4, a czasami nawet w 6 punktach. Takie pasy posiadają również specjalną klamrą, dzięki której wystarczy jeden ruch ręką, aby się z nich uwolnić. Jest to szczególnie ważne, gdy np. auto zaczyna się palić i musimy się z niego szybko wydostać.

Pasy szelkowe zapewniają nie tylko lepsze bezpieczeństwo w razie wypadku. Będąc mocno przypięci do fotela kubełkowego, jednocześnie znacznie lepiej czujemy to, co dzieje się z samochodem. Zatem porządne pasy i fotele mogą przełożyć się również pozytywnie na uzyskiwane przez nas wyniki.

Na rynku dostępne są pasy szelkowe z homologacją drogową “E” / “ECE” lub z homologacją wymaganą w profesjonalnych imprezach, czyli “FIA“. Kwestia prawna używania pasów z homologacją sportową na polskich drogach niestety od lat pozostaje nieuregulowana.

Najpopularniejsze pasy z homologacją FIA

PASY RRS EVO 4

PASY RRS R6

PASY SPARCO CLUB 04716M

Najpopularniejsze pasy z homologacją ECE

PASY OMP ROAD 3

PASY SPARCO 4-PUNKTOWE

Pasy posiadające homologacje FIA oraz ECE

PASY SCHROTH PROFI III-FE ASM

PASY SCHROTH PROFI II-FE ASM

Znacznie więcej najróżniejszych pasów bezpieczeństwa znajdziecie na stronie sklepu inter-rally. Jeśli macie wątpliwości, które wybrać, to sprzedawcy chętnie wam doradzą zestaw odpowiadający waszym potrzebom.

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News