Przewaga sportowych pasów bezpieczeństwa nad tradycyjnymi

Przewaga sportowych pasów bezpieczeństwa nad tradycyjnymi

Przewaga sportowych pasów bezpieczeństwa nad tradycyjnymi

Podaj dalej

Przygotowując samochód do pierwszych startów, zaraz po zakupie kasku powinniśmy pomyśleć nad porządnymi fotelami kubełkowymi i sportowymi pasami bezpieczeństwa. Dziś zajmiemy się tym drugim tematem.

Bezpieczeństwo w rajdach jest absolutnym priorytetem i to zarówno w odniesieniu do kibiców, jak i załogi. W cywilnych samochodach najczęściej spotykamy 3 punktowe pasy bezpieczeństwa. W sportach motorowych znacznie częściej stosuje się pasy szelkowe, mocowane do karoserii w 4, a czasami nawet w 6 punktach. Takie pasy posiadają również specjalną klamrą, dzięki której wystarczy jeden ruch ręką, aby się z nich uwolnić. Jest to szczególnie ważne, gdy np. auto zaczyna się palić i musimy się z niego szybko wydostać.

Pasy szelkowe zapewniają nie tylko lepsze bezpieczeństwo w razie wypadku. Będąc mocno przypięci do fotela kubełkowego, jednocześnie znacznie lepiej czujemy to, co dzieje się z samochodem. Zatem porządne pasy i fotele mogą przełożyć się również pozytywnie na uzyskiwane przez nas wyniki.

Na rynku dostępne są pasy szelkowe z homologacją drogową „E” / „ECE” lub z homologacją wymaganą w profesjonalnych imprezach, czyli „FIA„. Kwestia prawna używania pasów z homologacją sportową na polskich drogach niestety od lat pozostaje nieuregulowana.

Najpopularniejsze pasy z homologacją FIA

PASY RRS EVO 4

PASY RRS R6

PASY SPARCO CLUB 04716M

Najpopularniejsze pasy z homologacją ECE

PASY OMP ROAD 3

PASY SPARCO 4-PUNKTOWE

Pasy posiadające homologacje FIA oraz ECE

PASY SCHROTH PROFI III-FE ASM

PASY SCHROTH PROFI II-FE ASM

Znacznie więcej najróżniejszych pasów bezpieczeństwa znajdziecie na stronie sklepu inter-rally. Jeśli macie wątpliwości, które wybrać, to sprzedawcy chętnie wam doradzą zestaw odpowiadający waszym potrzebom.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News