Praktyczne strony butów do motorsportu

Praktyczne strony butów do motorsportu

Podaj dalej

Buty z homologacją FIA, jak i niektóre kartingowe, ułatwiają prowadzenie samochodu, ale także mają istotny wpływ na bezpieczeństwo.

Buty dla zawodników z homologacją FIA są skonstruowane w ściśle określony sposób. Po pierwsze mają bardzo cienką podeszwę, aby zapewnić kierowcy jak najlepsze czucie pedałów. Po drugie mają smukłą budowę, dzięki czemu idealnie dopasują się do stopy oraz minimalizują ryzyko przypadkowego wciśnięcia obu pedałów jednocześnie. Po trzecie ich wysoki stan chroni kostkę przed urazami, stabilizuje stopę oraz zapewnia dodatkową ochronę przed ogniem. Zewnętrzna powierzchnia butów najczęściej wykonana jest ze skóry lub zamszu.

Buty kartingowe również często posiadają zalety, o których przeczytaliście powyżej. Homologowane buty mają jednak dodatkowo wewnętrzną wyściółkę wykonaną z niepalnego Nomexu. Co ciekawe, najwyższe modele butów są jeszcze wodoodporne oraz olejoodporne.

Różne typy sznurowań

  • same sznurówki (np. Sparco Slalom RB-3, OMP Tecnica Evo)
  • sam rzep (np. Alpinestars Supermono)
  • sznurówki + rzep (np. RRS FIA, OMP First Evo)
  • mocowanie na żyłkę ze ściągaczem + rzep (np. Alpinestars Tech-1 Z)
  • mocowanie na żyłkę z obrotowym ściągaczem (np. OMP One Evo Formula R)

Przykładowe modele butów kartingowych

Buty kartingowe OMP KS-3

Buty Alpinestars Tech 1-KZ

Buty kartingowe Sparco Gamma KB-4

Przykładowe modele butów z homologacją FIA

Buty rajdowe Sparco Slalom RB-3

Buty OMP Tecnica Evo

Buty rajdowe Alpinestars Tech 1-Z

Buty OMP ONE EVO Formula R

Tradycyjnie, jeśli szukacie odpowiedniego obuwia dla was to polecamy sklep inter-rally, w którym wykwalifikowani specjaliści pomogą wam dokonaniu słusznego wyboru.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News