Zamarzający diesel i benzyna. Jak kierowcy powinni radzić sobie z tym problemem i mu zapobiegać

Zamarzający diesel i benzyna. Jak kierowcy powinni radzić sobie z tym problemem i mu zapobiegać

paliwo diesel benzyna

Podaj dalej

Nic tak nie irytuje kierowców zimą, jak zamarznięty diesel czy benzyna w układzie paliwowym. Ale żeby doszło do tego typu zjawiska, muszą być spełnione naprawdę mocno wymagające warunki. I trzeba pamiętać, że samo pojęcie 'zamarznięte paliwo’ nie zawsze do końca jest prawdziwe. Bo wówczas mowa o naprawdę niskich temperaturach.

Kiedy diesel i benzyna zamienia się w lód

zima diesel paliwo

Zimą, gdy nadejdą mrozy, dość spora grupa pojazdów z reguły wykazuje się problemami z odpaleniem. Większy odsetek procentowy to niewątpliwie słaby stan akumulatorów. Dość dużą grupę jednak stanowi również kwestia związana z układem paliwowym. Bo to właśnie tam zamarza diesel i benzyna, a nie w samym baku.

Choć niewątpliwie trzeba wziąć poprawkę na to, że to nie samo paliwo przymarza. Z reguły to filtr paliwa zatyka się niczym klin, nieprzepuszczający niczego. A to za sprawą zamarzającej wody, która przedostaje się do baku paliwa na różne sposoby, a także wszelkiego rodzaju wilgotnych nieczystości.

Zdecydowanie mniejsze problemy z zamarzaniem mają kierowcy posiadający silnik benzynowy. To paliwo zamarza dopiero przy temperaturze -45 stopni Celsjusza. Takie warunki pogodowe są nieosiągalne w naszym kraju, a więc nie ma w ogóle o czym mówić. Z kolei właściciele auto z silnikiem wysokoprężnym, mogą się już martwić, gdy termometr pokazuje dwucyfrową liczbę na minusie.

paliwo-diesel-benzyna

Wymiana filtrów niezbędna

Dlatego tak ważne dla wszystkich kierowców jest to, aby wymienić filtry przed zimą. Najlepiej powinno się to robić jesienią, aby przed pierwszymi mrozami filtry był jak najbardziej nowe. Wtedy mamy gwarancję, że nie powinno być większych problemów z odpalaniem, o ile akumulator jest sprawny.

Oczywiście wody warto pozbywać się z baku, a służą do tego specjalne detergenty. Pojawienie się jej w baku, to naturalne zjawisko, od którego nie da się uciec. Jedynie można je wprowadzić świadomie tam, stosując słabej jakości paliwo. Ale jest to mało prawdopodobne. A po drugie – tak naprawde nigdy nie mamy pewności, bowiem zawsze zakładamy, iż jakośc jest wysoka.

 

benzyna diesel paliwo

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News