W baku kończy się benzyna lub diesel? Większość kierowców się stresuje, a nie ma takiej potrzeby

W baku kończy się benzyna lub diesel? Większość kierowców się stresuje, a nie ma takiej potrzeby

diesel benzyna paliwo

Podaj dalej

Benzyna i diesel, kierowcy tankujący te paliwa do swojego baku zawsze mają jedną obawę – czy zdążą dojechać na stację, gdy zaświecie się rezerwa. Największe obawy są, gdy wyjechaliśmy na dłuższą wycieczkę poza miasto, a do pokonania mamy wiele kilometrów. A w pośpiechu każdemu z nas może zdarzyć się, zapomnieć zatankować. Czy jest w ogóle sens wtedy wpadać w panikę i rozpocząć proces szukania najbliższego dystrybutora.

Kontrolka strachu, kiedy diesel i benzyna znika z baku

diesel benzyna paliwo

Każdy, kto posiada samochód musiał choć raz zobaczyć na wyświetlaczu kontrolę informującą o kończącym się paliwie w baku. Tak naprawdę wiele osób radzi, aby nigdy nie doprowadzać do takiej sytuacji i tankować odpowiednio wcześniej. Wszystko po to, aby zanieczyszczenia z dolnej części baku nie przedostały się do układu paliwowego. Zwłaszcza w starych samochodach, gdzie mogło się już uzbierać nieczystości.

Oczywiście ciężko jest w pełni tak zapanować nad stanem paliwa, gdy człowiek żyje w ciągłym biegu. Z reguły benzyna czy diesel wykorzystywane są do maksimum i dopiero wówczas wizytujemy stację. Pytanie jednak czy powinniśmy się stresować, gdy zapali się kontrolka, że samochód nagle nam stanie i zaczną się problemy. Okazuje się, że nie bo do kłopotów naprawdę daleka droga.

Producenci samochodów doskonale znają przyzwyczajenia kierowców i z tego też powodu wiedzą, jak programować tego typu informację. Prawda jest taka, że każdy samochód jest w stanie przejechać jeszcze dobre ponad 100 kilometrów zanim pojazd zatrzyma się na drodze. Niektóre potrafią przejechać nawet ponad 150 kilometrów! To oznacza jedno – nie ma możliwości, aby w takim zasięgu nie natrafić na żadną stację paliw.

benzyna diesel paliwo

Lepiej jednak zrobić to wcześniej

Mimo wszystko lepiej odpowiednio wcześniej tankować i nie czekać aż granica ryzyka zostanie być mocno naciągana. Problemów z tego tytułu może być więcej, niż tylko stracony czas. Raz, tak jak już wspomieliśmy – nieczystości mogą zostać zaciągnięte z baku do układu paliwowego. A dwa, iż można zapowietrzyć cały układ, przez co czekają nas kolejne niepotrzebne koszty. Te lepiej ominąć i wydawać te pieniądze chociażby na to, aby benzyna czy olej napędowy zalał cały bak.

paliwo diesel benzyna

 

Przeczytaj również