Układ kierowniczy, czyli jak rozpoznać jego uszkodzenie? Tych objawów lepiej nie lekceważyć

Układ kierowniczy, czyli jak rozpoznać jego uszkodzenie? Tych objawów lepiej nie lekceważyć

kierownica uklad kierowniczy

Podaj dalej

Żeby prawidłowo zadbać o samochód i bezpiecznie nim jeździć, niestety trzeba kontrolować nieustannie wiele rzeczy. Jedną z takich o której się zapomina, a wręcz bagatelizuje jest układ kierowniczy. A ten jak wiadomo odpowiada za naszą jazdę, skręcanie i ogólnie rzecz ujmując – pewność ruchów i bezpieczeństwo.

Nie zapominaj jak ważny jest układ kierowniczy

Końcówki drążków kierowniczych zbudowane są z części elastycznych, nazywanych profesjonalnie przegubami kulowymi. To właśnie dzięki przegubom kulowym możliwy jest ruch zawieszenia koła a także skręty zwrotnicy względem przekładni kierowniczej na stałe zamontowanej w aucie.

Każdy kierowca powinien wiedzieć, że zadaniem końcówki drążków kierowniczych jest łączenie zwrotnicy koła z systemem kierowniczym. Są one zbudowane z części elastycznych, nazywanych profesjonalnie przegubami kulowymi. To właśnie dzięki nim możliwy jest ruch zawieszenia koła oraz skręty zwrotnicy względem przekładni kierowniczej na stałe zamontowanej w aucie.

Tak samo jak wszystkie inne części tak i tutaj te, co są ulegają zużyciu. Tutaj jednak bardzo ciężko określić jest kiedy ich kres dobiegnie końca. Zależne jest to od bardzo wielu czynników na które sami nie mamy do końca wpływu. Zdecydowanie łatwiej jest jednak wskazać moment, kiedy zaczyna dziać się coś niepokojącego.

Zdecydowanie najczęstszym objawem jest hałas i dźwięki, jakie dobiegają nawet w trakcie postoju. Ale sygnały o awarii dają nam również luzy, wibracje i drżenie kierownicy. Wtedy zdecydowanie najlepiej udać się na warsztat, gdzie szybko poradzą sobie z usterką i ustawią zbieżność kół. To bardzo ważne, bowiem w innym przypadku zniszczymy koła bądź elementy zawieszenia.

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News