Toyota musi rotować modelami samochodów, aby opanować kłopotliwą sytuację. Klienci dłuższej poczekają

Toyota musi rotować modelami samochodów, aby opanować kłopotliwą sytuację. Klienci dłuższej poczekają

toyota

Podaj dalej

Toyota planowała w tym roku wyprodukować 9 mln 300 tysięcy nowych samochodów. Wiadomo już jednak, że taka liczba nie będzie możliwa, o czym oficjalnie już poinformowano. Mówimy tutaj producencie, którego samochodu są jedynimi z najchętniej kupowanymi na polskim rynku. Zwlaszcza jeżeli chodzi o floty. Ale nawet i klienci indywidualny nie stronią od kultowych i cenionych modeli.

Mniej aut Toyota na rynku

najchętniej kupowany samochód dacia toyota volkswagen

Jeżeli nie wiadomo, o co chodzi to współcześnie może chodzić tylko o braki w dostawach półprzewodników. Z tego powodu Toyota będzie miała na rynku mniej samochodów o 300 tysięcy, niż początkowo planowano. Mając na uwadze, że i tak uda się wyprodukować ich 9 milionów strata stosunkowo może wydawać się niewielka. Przyczyną są również lockdowny w pewnych częściach południowo-wschodniej Azji.

Rok ”kalendarzowy” kończy się dla Toyoty z końcem marca 2022 roku, a dokładniej mówiąc rok finansowy. I to właśnie do tego czasu szacuje się, że produkcja w ciągu 12 miesięcy osiągnie taki wynik. Według informacji światowa produkcja straci 70 000 samochodów w tym miesiącu roku i 330 000 w kolejny, biorąc pod uwagę niedawne plany produkcyjne.

Producent stara się ratować sytuację jak może. Modele samochodów, które nie cieszą się tak dużym zainteresowaniem są wstrzymywane na liniach. Półprzewodniki trafią do aut na które jest popyt i znacznie większe zainteresowanie. To też sprawia, że przy jednych modelach aut terminy znacząco się wydłużają, z kolei przy innych utrzymują.

toyota yaris cross

Elektromobilność priorytetem Toyoty

Nie tak dawno Toyota poinformowała, że zainwestuje 13,5 mld dolarów w rozwój baterii. Dzięki temu produkowane samochody elektryczne będą miały znacznie wydłużony zasięg. Przy tym wszystkim ma zmniejszyć się również koszt produkcji akumulatorów, nawet o połowę. Koniec końców sprawi to, że pojazdy będą atrakcyjniejsze dla klientów, także cenowo.

Akio Toyoda diesel toyota

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News