Ten podatek znacząco obniży ceny paliw w Polsce. Zatankujemy diesel za 5,97 zł/l, benzynę za 5,72 zł/l, a LPG za 2,65 zł/l

Ten podatek znacząco obniży ceny paliw w Polsce. Zatankujemy diesel za 5,97 zł/l, benzynę za 5,72 zł/l, a LPG za 2,65 zł/l

podatek samochod silnik

Podaj dalej

Jaką ważną rolę odgrywa podatek w cenie paliw wie każdy kierowca. Rząd w ostatnim czasie podejmował kilkukrotnie różne decyzje, które wpływały na koszty tankowania. Efekty tego nie zawsze były takie, jakie można by oczekiwać, co najlepiej pokazał 31 grudzień 2022 i 1 styczeń 2023. Sprawa ucichła, jak to najczęściej bywa w tego typu przypadkach. Niesmak jednak dla wielu osób pozostał.

Taki podatek i ceny jak marzenie

ceny paliw paliwo benzyna diesel
fot. freepik.com – Mstandard

Jakby dziś wyglądały ceny paliw, gdyby rząd przywrócił podatek 8 procent VAT. Diesel, benzyna i LPG byłyby dostępne w rewelacyjnych cenach, zbliżonych do tych jakie wszyscy pamiętają przed całym kryzysem, który trwa od kilku lat. Diesel i benzyna kosztowałyby poniżej 6 złotych, a LPG nieco ponad 2,50 zł/l.

Potrzebna byłaby tylko tarcza inflacyjna, która dziś przydałaby się jak mało co. Tyle tylko, że co śmieszne – wówczas, gdy obowiązywała ceny były znacznie, ale to znacznie wyższe. To taki paradoks, że obniżając VAT rosły wówczas inne rzeczy wpływające na końcową cenę paliwa. Koniec końców można odnieść wrażenie, że co by się nie działo ceny paliw jakie miały być takie po prostu będą przez różne regulacje.

Nic więc dziwnego, że kierowcy czuli i dalej się czują oszukani. Bo mniejszy czy większy podatek nic nie zmienił, a gdyby teraz mógł pojawić się mniejszy byłaby to realna pomoc. Rząd jednak pod żadnym pozorem jak na razie nie rozważa wprowadzenia tarczy antyinflacyjnej w nowym wydaniu. Kierowcy muszą zatem mieć na uwadze, że będą płacili cały czas 23 procent VAT.

benzyna diesel promocja paliwo ceny paliw
fot. freepik.com – nMicrostock

Od rządu wsparcia już nie będzie

Mimo, że w Polsce obowiązuje podatek jaki towarzyszył nam od zawsze, ceny paliw i tak spadają. To pozytywny sygnał, bo innych pozytywnych już nie będzie, jeżeli chodzi o wsparcie rządu. Ministerstwo nie rozważa już żadnych zmian, które będą ingerować w regulowanie kosztów tankowania. Diesel, benzyna i LPG muszą zatem ”same” radzić sobie z tym, aby ich wartość malała.

Warto podkreślić, że obecnie mamy do czynienia z cenami, które były w dniu 24 lutego ubiegłego roku. A więc zanim tak naprawdę narodził się nowy kryzys na świecie  i mocno wywindował koszty paliw. Po roku sytuacja zaczyna się normować, ale wciąż nie na tyle, aby tankować za bardziej rozsądne ceny, co do polskich zarobków.

benzyna diesel ceny paliw paliwo
fot. freepik.com

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News